POCIĄGI
TRAINS
  Pt47 z dosyć długim jak na tamte czasy pociągiem pasażerskim przybył na stację Gdynia Osobowa (dzisiaj już Gdynia Główna Osobowa) około roku 1965. Andrzej nie ustalił niestety, jaki to był pociąg.   Pt47 with quite long train that has arrived at Gdynia Osobowa station (today: Gdynia Glowna Osobowa) about 1965. Despite Andrzej's efforts, he couldn't guess which train it was.
  Ten sam pociąg co powyżej.   The same train at the same place and the same time.
  Parowóz serii Ty45 z pociągiem towarowym na stacji Pludry. W 1976 roku ta stacja została zelektryfikowana, więc zdjęcie pochodzi sprzed tego roku.   Ty45 locomotive with the freight train in Pludry (it was surely before 1976, because after that time this route has been electrified).
  'Petucha' z szarymi ryflakami pod drutem - dzisiaj możliwa do ujrzenia jedynie na niedogranej krajobrazowo imprezie.   Today you can spot Pt47 with old grey cars only during a rail-event. But you definitely won't see it on a electrified route.
  'Tekatka' z boczniakami. Data rewizji jednego z wagonów wskazuje na rok 1962.   A TKt48-class loco with very old cars (with separate doors for every compartment). Date of repair of one car indicates the year 1962.
  Oryginalny skład lokalnego pociągu pasażerskiego z Ol49, wyjeżdżający z Łowicza w stronę Łodzi Kaliskiej.   A local passenger train with very old cars leaving Lowicz station, going towards Lodz Kaliska.
  Ten sam pociąg, co powyżej, opuszcza węzeł.   The same train as above, leaving Lowicz.
  Wschodnia rubież kraju - 'peta' (ta starsza - 31) z radzieckimi 'stodołami' przemierza szlak w drodze za 'granicę', najprawdopodobniej jest to pociąg z Warszawy w stronę Kuźnicy Białostockiej.   An eastern part of Poland, and Pt31-class loco heading the train consisted of Soviet so-called sleepings (have you tried this?), going on the east, probably in Kuznica Bialostocka's direction.
  Akcja zima! Na drugim planie dwa ryflaki prowadzone parowozem Tr203 - wskazuje to raczej na manewry.   Winter track cleaning and Tr203-class locomotive (this class was used mainly as a shunters) heading two cars.
  Jeszcze jeden zimowy obrazek - pług śnieżny pchany parowozem.   Yet another winter picture - a snow-plough pushed by a steam locomotive.
  Obrazek sprzed lat - pociąg najprawdopodobniej pospieszny Warszawa-Szczecin (prowadzony Pt47), jadacy przez Franowo, wjezdza od strony Staroleki do Poznania Glownego, skad dalej wyruszy bez zmiany czola.   A fast passenger train Warszawa-Szczecin, headed by Pt47-class steam locomotive,entering Poznan Glowny from Staroleka side. The train will not change its direction because it used a freight pass in Poznan.
  'Peta', wagon kolei belgijskich i wagon kolei holenderskich (tyle widać) na stacji Warszawa Gdańska. Podróżni z Warszawy do Hoek van Holland nie musieli podróżować w charakterystycznym zapachu radzieckich wagonów, ale jeżeli ktoś chciał skorzystać z tego pociągu jadąc do Moskwy - niestety już musiał użyć wschodniego taboru.   Moskva - Hoek van Holland train was consisted of western cars on western part of the route (from Warszawa). On the picture, taken in Warszwa Gdanska, you can see a Belgian (first) and Dutch (second) passenger cars.
  Obrazek podwarszawski. Tr203-92 na przejeździe kolejowym. Z prawej - taksówka bagażowa żuk, z MPT Warszawa.   A sub-Warszawa picture. Freight taxi from Warszawa Taxi Service waiting at the railroad crossing, till Tr203-92 passes by.
  Jeszcze jeden przejazd kolejowy - w Nowym Dworze Mazowieckim, z osobnym przejściem dla pieszych, specjalną latarnią przed torami, no i parowozem Ty42.   Another crossing (in Nowy Dwor Mazowiecki), with a characteristic lantarn, and separate bars for pedestrians. Ty42 locomotive with a Floridsdorf-tender entering the crossing.
  Pt47 z pociągiem kwalifikowanym opuszczającym dużą stację. Proszę zwrócić uwagę na skromny wygląd wagonu restauracyjnego - pierwszego za lokomotywą.   Pt47-class locomotive with a fast train leaving a big station. The restaurant car 'WARS' is first after the loco.
  Pt47-162 opuszcza stację Białystok z pociągiem osobowym.   Pt47-162 with a passenger train leaving Bialystok.
  Górski krajobraz i parowóz Ty2 z krótkim pociągiem towarowym.   A mountain landscape and a short freight train headed by Ty2 steam locomotive.
  I to samo, co wyżej.   The same train as above.
  Kolejny mieszany towarowy na dwutorowym szlaku.   Another mixed-freight on a two-track route.
  Pociąg pospieszny na szlaku i miłośnik kolei z aparatem - ciekawe czy miał oficjalne pozwolenie?   A fast passenger train on a route, and a railfan-photographer aside. I wander if he had a permission for takin pictures...
  Szklarska Poręba Górna i krótki pociąg osobowy - ale za to z jakim ciekawym wagonem!   Extremely short passenger train in Szklarska Poreba Gorna.
  Spalinowy zespół trakcyjny typu 'Koeln', jako pociąg ekspresowy 'Berolina' z Berlina do Brześcia, przez Warszawę. Zespół widoczny na fotografii obsługiwał ten ekspres w latach 1959-1961.   Diesel motor unit of 'Koeln' type, as express train 'Berolina' from Berlin to Brest, calling at Warszawa. This train was servicing by this unit during 1959-1961.
  Trzy wagony motorowe serii SN61 oraz (niewidoczne już na zdjęciu) wagony pasażerskie, jako pociąg ekspresowy 'Kaszub' z Gdyni do Warszawy, oczekujący na stacji Działdowo (około roku 1970). Wagony SN61 używane do ruchu kwalifikowanego były specjalnie pomalowane na biało i niebiesko, odróżniając się tym samym od standardowej zielonej tonacji.   Three motor cars of SN61-class and probably some passenger wagons behind, as the express train 'Kaszub' from Gdynia to Warszawa, waiting in Dzialdowo (about 1970). SN61-class cars used for higher-classified trains were specially painted in white and blue, instead of standard green livery.
  SN61-59+SN61-02+ dwa wagony pasażerskie, jako pociąg ekspresowy 5102 'Neptun' z Gdyni Osobowej do Warszawy, tuż przed planowym odjazdem z Gdyni, około roku 1965. Oba wagony SN61 z MD Warszawa.   SN61-59+SN61-02+4 cars, as the express train 5102 'Neptun' from Gdynia Osobowa to Warszawa (just about to leave Gdynia Osobowa) about 1965. Both SN61 DMUs were from Warszawa Depot.
  Dwa wagony motorowe serii SN61 oraz dwa wagony doczepne, jako pociąg ekspresowy 'Berolina' z Berlina do Warszawy, tuż przed stacją Poznań Główny (około 1963-1964).   Two motor cars (SN61-class) and two wagons as the express train 'Berolina' from Berlin to Warszawa, entering Poznan Glowny (about 1963-1964).
  Dwie sztuki SN61 wypełzają z placu budowy Dworca Centralnego w Warszawie, zapewne z bardzo kwalifikowanym szybkim pociągiem pasażerskim, lub tylko na podsyłkę do wagonowni po resztę składu.   Two SN61 diesel motor cars as a fast passenger train (or maybe only for the cars of such train) went out of a tunnel. Warszawa Centralna station haven't existed yet as a station, but it took just a few years to erect this controversal building.
  Lokomotywa elektryczna EU05-30 (ostatni numer tej serii), produkcji czechosłowackiej (zakłady Skoda) z dość krótkim pociąiem kwalifikowanym - najprawdopodobniej, sądząc z zestawienia skadu, był to 'Opolanin'), nieopodal stacji Warszawa Głowna. Wszystkie czynne lokomotywy tej serii zostały przebudowane w latach 70-tych (zmiana przekładni).   Czech-made electric universal locomotive EU05-30 (the last of this class) with quite short train (what indicates, that this train must've been classified higher; Andrezj suggested, it could be 'Opolanin' train) near Warszawa Glowna station. All this class was in 70ties rebuilt into called 'EP05', and the modernization mainly took the transmission rate.
  Lokomotywa EP05-22 na stacji Warszawa Główna, najprawdopodobniej z pociągiem ekspresowym 'Odra' z Wrocławia..   EP05-22 electric locomotiwe at Warszawa Glowna station, seemingly with 'Odra' express train from Wroclaw.
  Lokomotywa EP05-25 (ex-EU05-25) z pociągiem ekspresowym 'Odra' z Wrocławia, na stacji Warszawa Wschodnia. Na pudle lokomotywy można odczytać datę ostatniej naprawy (naprawa średnia) w ZNTK Gdańsk - lipiec 1977. Lokomotywa była przydzielona do MD Warszawa Olszynka Grochowska.   EP05-25 electric loco with express train 'Odra' from Wroclaw, has just arrived at Warszawa Wschodnia station. It's very easy to read the date of the repair (mid-course repair) in Overhauling Workshop Gdansk - in April 1977. The loco was assigned to Warszawa Olszynka Grochowska Depot.
SMTS        
<<<