electric passenger locomotive EP05

 

EP05-01 +2000
EP05-01 w Krakowie Głównym, oczekując na ekspres 'Małopolska' z Przemyśla (prowadzony dębicką 'siódemką'), aby przeprowadzić go Centralną Magistralą Kolejową do Warszawy, gdzie lokomotywa zostanie znów zmieniona (26.07.1997).   EP05-01 in Krakow Glowny, waiting for the cars of 'Malopolska' express train, to pull them via CMK (Central Main Line) to Warszawa (July 26, 1997).
EP05-01 w czasie zmiany czoła pociągu 'Kościuszko' w Krakowie Głównym (10.07.1998).   EP05-01, changing the head of the train in Krakow Glowny (July 10, 1998).
EP05-01 w Krakowie Głównym (10.07.1998).   EP05-01 in Krakow Glowny (July 10, 1998).
EP05-01 na torze bocznym w Krakowie Głównym, odstawiona po przyprowadzeniu ekspresu (22.07.1998).   EP05-01 on a spare track near Krakow Glowny station (July 22, 1998).
EP05-01 już wycofana z eksploatacji i nieco porysowana, jeszcze na terenie swojego ostatniego miejsca stacjonowania - w Lok. Warszawa Olszynka Grochowska (03.12.2000).   EP05-01 in Warszawa Olszynka Grochowska. Even if this loco presents quite good external condition, it has been withdrawn from inventory few months ago (December 03, 2000).

 

EP05-02 +1992
EP05-03 +1997
EP05-04 +1997
EP05-05 +1990
EP05-06 +1991
EP05-07 +1989
EP05-08 +1988
EP05-10 +1992
EP05-11 +1986
EP05-13 +1986
EP05-14 +1984

 

EP05-15 +1989
EP05-15 oraz 01 do towarzystwa umarłych, w lokomotywowni na Olszynce Grochowskiej w Warszawie (28.03.2002).   EP05-15 and 01 - both withdrawn from the service and not scrapped yet, at Warszawa Olszynka Grochowska depot (March 28, 2002).

 

EP05-16
EP05-16 z pociągiem 3108 'Kościuszko' do Warszawy Wschodniej, oczekując przy peronie w Krakowie Głownym (06.07.1998).   EP05-16 with an express train 3108 'Kosciuszko' to Warszawa Wschodnia, waiting at the platorm in Krakow Glowny. During the time of my 'sejour' in the Southern Poland, I used to see EP05-class locos only with this express train (July 06, 1998).
EP05-16 odjeżdżająca z Ex3108 'Kościuszko' z Krakowa Głównego (06.07.1998).   EP05-16 with an express 'Kosciuszko', leaving Krakow Glowny (July 06, 1998).
EP05-16 wjeżdżająca do Krakowa Głównego z ekspresem 1303 'Kościuszko' z Warszawy Wschodniej (22.07.1998).   EP05-16 with express 1303 'Kosciuszko' from Warszawa Wschodnia, entering Krakow Glowny (July 22, 1998).
EP05-16 pośród innych lokomotyw na wystawie taboru elektrycznego w Warszawie Zachodniej (23.09.2001).   EP05-16 and other locomotives, during the exhibition of electric rolling stock at Warszawa Zachodnia (September 23, 2001).
EP05-16 w Warszawie Zachodniej (23.09.2001).   EP05-16 at Warszawa Zachodnia station (September 23, 2001).
EP05-16 - kabina maszynisty (23.09.2001).   EP05-16 - the driver's cab (September 23, 2001).
EP05-16 w Warszawie Zachodniej (23.09.2001).   EP05-16 at Warszawa Zachodnia station (September 23, 2001).
EP05-16 w Warszawie Zachodniej (23.09.2001).   EP05-16 at Warszawa Zachodnia station (September 23, 2001).

 

EP05-17 +1990
EP05-18 +1996
EP05-20 +1989
EP05-21 +1989

 

EP05-22 +2000
EP05-22 już nie jeździ z pociągami po CMK. Obecnie została przyprowadzona do krakowskiej szopy, najprawdopodobniej celem przywrócenia oryginalnego wyglądu EU05 i wstawienia do któregoś z naszych skansenów (13.08.2000).   EP05-22 is no longer in use. Taken to Krakow depot it waits for restoring the original livery and then be given to a museum as EU05 class locomotive (August 13, 2000).

 

EP05-23
EP05-23 z pociągiem ekspresowym tuż przed wjazdem do tunelu średnicowego w Warszawie (15.07.1997).   EP05-23 with an express train coming back from Central Main Line is just about to enter the tunnel before Warszawa Centralna station (July 15, 1997).
EP05-23 w Krakowie Głównym, czekając na ekspres 'Małopolska' z Przemyśla Głównego do Gdyni Głównej Osobowej (19.08.1997).   EP05-23 in Krakow Glowny waiting for the 'Malopolska' express (from Przemysl Glowny) to continue its route (August 19, 1997).
EP05-23 z pociągiem ekspresowym 4506 'Stoczniowiec' z Katowic do Gdyni, w Warszawie Zachodniej (19.02.2000).   EP05-23 with the express train 4506 'Stoczniowiec' from Katowice to Gdynia Glowna, in Warszawa Zachodnia (February 19, 2000).
EP05-23 wjeżdża do Warszawy Zachodniej z pociągiem ekxpresowym 3106 'Małopolska' z Przemyśla Głównego do Warszawy Wschodniej. Lokomotywa przeszłanaprawę rewizyjną w styczniu 2000 w ZNTK Gdańsk (20.02.2000).   EP05-23 entering Warszawa Zachodnia with the express train 3106 'Malopolska' from Przemysl Glowny to Warszawa Wschodnia (February 20, 2000).
EP05-23 w hali lokomotywowni na warszawskiej Olszynce Grochowskiej. Ten egzemplarz, wraz z numerem 16 jeszcze ma przed sobą ostatki służby na PKP (03.12.2000).   EP05-23 in Warszawa Olszynka Grochowska Depot's garage. Together with EP05-16 they are two last working locos of that historical class (December 03, 2000).
EP05-23 z międzynarodowym pociągiem ekspresowym 108/14011 'Praha' z Warszawy Wschodniej do Pragi, przejeżdża przez stację Warszawa Zachodnia (23.09.2001).   EP05-23 with international express train 108/14011 'Praha' from Warszawa Wschodnia to Praha hl.n., passing Warszawa Zachodnia station (September 23, 2001).
EP05-23 ekspresem 'Praha' do Pragi, w czasie niespodziewanego postoju w Warszawie Zachodniej, spowodowanego poważną awarią drzwi w pierwszym wagonie czeskim (23.09.2001).   EP05-23 with international express train 108/14011 'Praha' from Warszawa to Praha, during the unexpected stop at Warszawa Zachodnia station, caused by the serious damage of one door at first Czech wagon (September 23, 2001).
EP05-23 ekspresem 'Praha' w czasie niespodziewanego postoju w Warszawie Zachodniej (23.09.2001).   EP05-23 with international express train 'Praha' during the unexpected stop at Warszawa Zachodnia station (September 23, 2001).

 

EP05-24 +1988
EP05-25 +1989
EP05-26 +1997
EP05-27 +1989
EP05-28 +1992
EP05-29 +1991
EP05-30 +1989