electric passenger locomotive EP07

 

EP07-351

 

EP07-354
EP07-354 z MT Łódź z sezonowym pociągiem pospiesznym do Krynicy i Zagórza, w Gdyni Głównej Osobowej (21.02.1998).   EP07-354 from Lodz Depot, with the fast passenger train from Gdynia Glowna Osobowa to Krynica and Zagorz (the train is decoupled in Lodz Widzew), waiting before leaving Gdynia Glowna (February 21, 1998).
EP07-354 z pociągiem InterCity 5308 'Lajkonik' z Gdyni do Krakowa, wjeżdża do Gdańska Głównego (23.09.1999).   EP07-354 with InterCity 5308 'Lajkonik' train from Gdynia to Krakow, entering Gdansk Glowny (September 23, 1999).

 

EP07-356
EP07-356 z pociągiem ekspresowym "Piast" z Wrocławia do Gdyni, koło przystanku SKM Gdńsk Zaspa (05.04.2002).   EP07-356 with express train 'Piast' Wroclaw - Gdynia, near Gdansk Zaspa passenger stop (April 05, 2002).

 

EP07-357

 

EP07-361
EP07-361 - kolejna zmodernizowana EU07, w lokomotywowni w Gdyni (22.12.2001).   EP07-361 - another modernized EU07 in Gdynia depot (December 22, 2001).
EP07-361 odjeżdża z Gdyni Głównej z pociągiem osobowym 20124 do Bydgoszczy Głównej (03.03.2002).   EP07-361 with passenger train 20124 to Bydgoszcz, departing from Gdynia Glowna (March 03, 2002).
EP07-361 z pociągiem 20124 do Bydgoszczy, oraz EP07-362 luzem. Obie po rewizji w ZNTK Nowy Sącz, obie zmodernizowane do standardu EP07, obie z identycznym wyglądem, w Gdyni głównej Osobowej (20.04.2002).   EP07-361 with passenger train 20124 to Bydgoszcz, and EP07-362 next to that. Both locomotives were overhauled and modernized by Nowy Sacz overhauling workshop and both look the same (April 20, 2002).
EP07-361 z pociągiem osobowym 20125 z Laskowic Pomorskich do Gdyni Głównej Osobowej, chwilkę po odjeździe z Różyn. Pociąg jedzie torem 'trzecim', stanowiącym de facto odrębną linię kolejową nr 260 według instrukcji D29. Za chwilę zostanie dynamicznie wyprzedzony przez pospieszny 'Bałtyk' z Poznania (11.05.2002).   EP07-361 with passenger train 20125 from Laskowice Pomorskie to Gdynia Glowna, between Rozyny and Cieplewo. The train is using third track (officially, the line no. 260, according to D29 rules), because in a minute, it will be passed by fast passenger train 'Baltyk' from Poznan to Gdynia (May 11, 2002).

 

EP07-362
EP07-362 to jeszcze jedna zmodernizowana w Nowym Sączu gdyńska EU, odstawiona czasowo w lokomotywowni w Gdyni (02.03.2002).   EP07-362 at Gdynia depot (March 02, 2002).
EP07-362 z pociągiem osobowym 9216 z Gdyni do Elbląga, na stacji Gdańsk Wrzeszcz (04.03.2002).   EP07-362 with passenger train 9216 from Gdynia to Elblag, at Gdansk Wrzeszcz station (March 04, 2002).
EP07-362 z pociągiem pospiesznym 57102 'Bachus' z Gdyni do Zielonej Góry, między Kotomierzem, a Maksymilianowem, niedalego dawnego posterunku odstępowego w Marcelewie (03.05.2002).   EP07-362 with fast passenger train 57102 Gdynia Glowna to Zielona Gora, near closed-down block control point in Marcelewo (double direction automatic block control signals are here now), between Kotomierz and Maksymilianowo (May 03, 2002).

 

EP07-365
EP07-365 z pociągiem pospiesznym 58103 'Rybak' z Olsztyna do Szczecina, wjeżdża do Gdańska Głównego (06.01.2002).   EP07-365 with fast passenger train 58103 'Rybak' from Olsztyn to Szczecin, entering Gdansk Glowny (January 06, 2002).

 

EP07-370
EP07-370 - pierwsza 'zielona' z ZNTK Nowy Sącz, w lokomotywowni Bydgoszcz Główna (02.05.2002).   EP07-370 - first locomotive with green heads overhauled in Nowy Sacz workshop, at Bydgoszcz Glowna depot (May 02, 2002).

 

EP07-371
EP07-371 z MT Szczecin, z pociągiem 85100 'Gryf' relacji Szczecin Główny - Elbląg, na postoju w Gdańsku Głównym (28.05.1999).   EP07-371 from Szczecin Joint Depot, with fast passenger train 85100 'Gryf' from Szczecin Glowny to Elblag, during short stop in Gdansk Glowny (May 28, 1999).
EP07-371 odjeżdża z Gdańska Wrzeszcza z pociągiem pospiesznym 58103 'Rybak' z Olsztyna Głównego do Szczecina Głównego (02.07.2000).   EP07-371 with fast passenger train 58103 'Rybak' from Olsztyn Glowny to Szczecin Glowny, leaving Gdansk Wrzeszcz (July 02, 2000).

 

EP07-372
EP07-372 z Zakładu Taboru Gdynia, z pociągiem ekspresowym 15401 'Posejdon' z Warszawy Zachodniej do Gdyni Głównej Osobowej, wjeżdża do Gdańska Głownego (14.05.1998).   EP07-372 from Gdynia Joint Depot, with express train 15401 'Posejdon' from Warszawa Zachodnia to Gdynia Glowna Osobowa, entering Gdansk Glowny (May 14, 1998).
EP07-372 odjeżdża z Gdańska z pociągiem ekspresowym 5402 'Klimczok' z Gdyni do Bielska Białej (02.07.2000).   EP07-372 with express train 5402 'Klimczok' from Gdynia to Bielsko Biala, leaving Gdansk Glowny (July 02, 2000).
EP07-372 w lokomotywowni w Gdyni (15.12.2001).   EP07-372 in Gdynia depot (December 15, 2001).
EP07-372 z ekspresem 5304 'Małopolska' z Gdyni do Przemyśla, mija Prabuty (25.01.2002).   EP07-372 with 5304 'Malopolska' express, passing Prabuty (January 25, 2002).

 

EP07-376
EP07-376 w hali lokomotywowni Wrocław Główny (11.02.2001).   EP07-376 in Wroclaw Glowny depot's main building (February 11, 2001).
EP07-376 z pociągiem ekspresowym 6503 'Piast' w Gdańsku Głównym (13.02.2002).   EP07-376 with express train 6503 'Piast' at Gdansk Glowny station (February 13, 2002).

 

EP07-379
EP07-379 z ekspresem 'Piast' z Wrocławia, przybył do Gdyni Głównej (13.01.2002).   EP07-379 with express train 6503 'Piast' from Wroclaw Glowny, arrived at Gdynia Glowna station (January 13, 2002).

 

EP07-381

 

EP07-382
EP07-382 z pociągiem ekspresowym 'Nida' z Gdyni Głównej Osobowej do Kielc, przez Warszawę, mija Cieplewo - małą wioskę od Pruszczem Gdańskim (27.09.1997).   EP07-382 with the express train 'Nida' from Gdynia Glowna Osobowa to Kielce, passing Cieplewo small station near Pruszcz Gdanski (September 27, 1997).
EP07-382 z pociągiem w Gdańsku Lipcach. W tym miejscu rozchodzi się linia do Gdyni oraz druga - towarowa - do Portu Północnego i Rafinerii Gdańskiej, jednakże aby aby dotrzeć do portu, należy zjechać na odpowiedni tor już w Pruszczu Gdańskim (29.09.1997).   EP07-382 with a train in Gdansk Lipce, where main railway line in Gdansk and freight line from Gdansk Port Polnocny join together, though the switches that join both lines together are in Pruszcz Gdanski (September 29, 1997).
EP07-382 z pociągiem w Gdańsku Świętym Wojciechu (30.10.1997).   EP07-382 passing Gdansk Swiety Wojciech with the train (October 30, 1997).
EP07-382+EP07-383 z pociągiem osobowym nr 2026 z Gdyni Głównej Osobowej do Bydgoszczy Głównej, przed rozpoczęciem podróży. Druga lokomotywa jedzie na podsyłkę do Bydgoszczy, aby zabrać pospieszny z Łodzi Kaliskiej (22.03.1998).   EP07-382+EP07-383 with the passenger train from Gdynia Glowna to Bydgoszcz Glowna, before start its route. The second locomotive is taken to Bydgoszcz, where will be waiting for fast passenger train from Lodz Kaliska to Gdynia (March 22, 1998).
EP07-382 z pociąiem ekspresowym 4505 'Klimczok' z Bielska-Białej, wjeżdża do Gdańska Oliwy (31.05.1999).   EP07-382 with express train 4505 'Klimczok' from Bielsko Biala, entering Gdansk-Oliwa (May 31, 1999).
EP07-382 - wnętrze lokomotywy, przedział maszynisty. Lokomotywa jest wyposażona w urządzenia KHP (na samej górze, nad tachometrem) (06.11.1999).   EP07-382 - internal of the loco - engineer's cab. This locomotive is equiped with KHP (a kind of cab-signalization system) (November 06, 1999).
EP07-382 mija Różyny, prowadząc pociąg InterCity 5306 'Sawa' z Gdyni do Krakowa (16.04.2000).   EP07-382 passing Rozyny with InterCity 5306 'Sawa' from Gdynia to Krakow (April 16, 2000).
EP07-382 wyjeżdża z Gdańska z pociągiem ekspresowym 5402 'Klimczok' z Gdyni do Bielska Białej (15.09.2000).   EP07-382 leaving Gdansk with express train 5402 'Klimczok' from Gdynia Glowna Osobowa to Bielsko Biala Glowna (September 15, 2000).
EP07-382 w lokomotywowni Gdynia Grabówek. Chapeaux bas, przełom, rewolucja - po czternastu latach malowania zielonych czół lokomotyw dwukabinowych na żółto, z powrotem zmieniono normę (ponoć w uzasadnieniu wskazywano na lepszą widoczność zapalonych świateł, gdy są na ciemnym tle). Stopniowo - w trakcie napraw rewizyjnych (chociaż nie tylko) - przemalowywane będą wszystkie żółte czoła. W chwili pisania tego komentarza znanych jest 10 lokomotyw z zielonymi czołami (22.03.2002).   EP07-382 at Gdynia Grabowek depot. After fourteen years of yellow head livery, the rules have changed and again all two-cab locomotives will have original liveries (as far as I know, the reason was the greater contrast between the head and the headlamps) (March 22, 2002).
EP07-382 w lokomotywowni Gdynia Grabówek (22.03.2002).   EP07-382 at Gdynia Grabowek depot (March 22, 2002).
EP07-382 z pociągiem ekspresowym 5402 'Klimczok' z Gdyni do Bielska Białej, przed Pruszczem Gdańskim (13.04.2002).   EP07-382 with 5402 express train 'Klimczok' Gdynia - Bielsko Biala, before Pruszcz Gdanski (April 13, 2002).
EP07-382 z pociągiem ekspresowym 4501 'Stanisław Wysocki' z Gliwic do Gdyni, wjeżdża do Pszczółek, a za nim w oddali majaczy czoło nieśmiale zbliżającego się pociągu towarowego, jadącego od strony Zajączkowa Tczewskiego (11.05.2002).   EP07-382 with express train 4501 'Stanislaw Wysocki' from Gliwice to Gdynia, just about to enter Pszczolki, and ET22-453 behind, slowly hauling freight from Zajaczkowo Tczewskie (May 11, 2002).
EP07-382 z pociągiem InterCity 5308 'Lajkonik' z Gdyni do Krakowa - przed Gdańskiem Wrzeszczem (17.05.2002).   EP07-382 with InterCity 5308 'Lajkonik' from Gdynia to Krakow - before reaching Gdansk Wrzeszcz (May 17, 2002).
EP07-382 z pociągiem pospiesznym 85111 'Pobrzeże' z Tczewa do Kołobrzegu, wjeżdża do Pszczółek (18.05.2002).   EP07-382 with fast passenger train 85111 'Pobrzeże' from Tczew to Kołobrzeg, entering Pszczółki (May 18, 2002).

 

EP07-383
EP07-383 z pociągiem ekspresowym 5302 'Małopolska' relacji Gdynia Główna Osobowa - Przemyśl Głowny (najdłuższy pociąg kwalifikowany w rozkładzie 97/98 pod względem długości trasy, czasu przejazdu i długości składu) mija Miłobądz, przystanek osobowy przed stacją rozrządową Zajączkowo Tczewskie (11.01.1998).   EP07-383 with express train 'Malopolska' from Gdynia Glowna Osobowa to Przemysl Glowny (calling at Warszawa and Krakow) passing Milobadz - small village near Tczew (January 11, 1998).
EP07-383 z pociągiem osobowym Gdynia-Bydgoszcz, przejeżdża w Gdańsku Świętym Wojciechu (01.02.1998).   EP07-383 with passenger train from Gdynia Glowna Osobowa to Bydgoszcz Glowna, passing Swiety Wojciech - border district of Gdansk City (February 01, 1998).
EP07-383 z ekspresem 51400 'Posejdon' do Warszawy Zachodniej, mija Sopot Kamienny Potok (12.05.1999).   EP07-383 with express train 51400 'Posejdon' from Gdynia to Warszawa Zachodnia, passing Sopot Kamienny Potok (May 12, 1999).
EP07-383 z pociągiem pospiesznym 57102 'Bachus' z Gdyni do Zielonej Góry z wagonami do Łodzi Kaliskiej, mija przystanek osobowy SKM Gdańsk Przymorze (03.02.2001).   EP07-383 with fast passenger train 57102 'Bachus' from Gdynia to Zielona Gora (direct cars to Lodz Kaliska) passing SKM passenger stop Gdansk Przymorze (February 03, 2001).

 

EP07-389
EP07-389 czeka w Malborku (do wieczora) na powracający pociąg pospieszny Kaliningrad-Gdynia (30.08.1998).   EP07-389 waiting in Malbork for fast passenger train from Koenigsberg, coming back to Gdynia late evening (August 30, 1997).
EP07-389 z pociągiem przejeżdżającym przez Gdańsk Święty Wojciech (30.10.1997).   EP07-389 with a train in Gdansk Swiety Wojciech (October 30, 1997).
EP07-389 z 'jajecznicą', czyli pomalowanymi w tęczowe kolory wagonami piętrowymi (Bhp), jako osobowy 2028 z Gdyni do Bydgoszczy, mija Gdańsk Święty Wojciech (22.02.1998).   EP07-389 with set of a Bhp-class cars colorfully painted, as the ordinary passenger train no. 2028 from Gdynia Glowna Osobowa to Bydgoszcz Glowna, passing Gdansk Swiety Wojciech (February 22, 1998).
EP07-389 z pociągiem ekspresowym 1807 'Słupia' z Warszawy Zachodniej do Koszalina, wjeżdża do Gdyni Głównej (28.05.1998).   EP07-389 with express 1807 'Slupia' from Warszawa Zachodnia to Koszalin, entering Gdynia Glowna (May 28, 1998).
EP07-389 w lokomotywowni w Gdyni (01.12.2001).   EP07-389 in Gdynia depot (December 01, 2001).
EP07-389 oraz ET22-365 przed stacją w Gdańsku Oliwie, podążają w stronę Gdyni. Takie tandemy można tu spotkać dwukrotnie w ciągu dnia - rano dublet zjeżdża z Tczewa koło 11, po wyprowadzeniu na południe pociągów 'Bursztyn' i 58422, a wieczorem - koło 17 - kolejna para wraca po 'zrobieniu' 'Liwy' i 'Tura' (14.05.2002).   EP07-389 and ET22-365 before Gdansk Oliwa, going together to Gdynia depot. Such pairs can be spotted twice a day. One - about 11 a.m., and the second about 5 p.m., where both locomotives, coupled in Tczew, return to Gdynia after bringing two passenger trains to Tczew and Malbork (May 14, 2002).

 

EP07-400
EP07-400 w Gdańsku Oliwie, z pociąiem z Gdyni (26.06.1997).   EP07-400 in Gdansk Oliwa with a train from Gdynia Glowna (June 26, 1997).
EP07-400 z MT Gdynia, z pociągiem osobowym 2026 do Bydgoszczy Głównej przed odjazdem z Gdyni (20.06.1998).   EP07-400 from Gdynia Joint Depot, with ordinary passenger train 2026 to Bydgoszcz Glowna, in Gdynia Glowna Osobowa (June 20, 1998).
EP07-400 z osobowym 2025 relacji Bydgoszcz-Gdynia, mija Sopot Kamienny Potok (12.05.1999).   EP07-400 with passenger train 2025 from Bydgoszcz Glowna to Gdynia Glowna Osobowa, passing Sopot Kamienny Potok (May 12, 1999).
EP07-400 z pociągiem osobowym 2026 z Gdyni Głównej do Bydgoszczy, mija przystanek osobowy SKM Gdańsk Przymorze (21.11.1999).   EP07-400 with the ordinary passenger train 2026 from Gdynia to Bydgoszcz Glowna, passing SKM (Tricity Commuter Train) passenger stop Gdansk Przymorze (November 21, 1999).
EP07-400 mija Gdańsk Wrzeszcz, powracając z naprawy rewizyjnej, w drodze do macierzystej lokomotywowni (02.07.2001).   EP07-400 passing Gdansk Wrzeszcz, while coming back to its mother depot after overhauling performed on the South (July 02, 2001).