electric freight locomotive ET21

 

ET21-201 +1992
ET21-202 +1999
ET21-203 +1999
ET21-204 +1998
ET21-205 +1990
ET21-206 +1992
ET21-207 +1994
ET21-208 +1992
ET21-209 +1992

 

ET21-210 +1999
ET21-210 na bocznym torze w Jaśle (23.07.1997).   ET21-210 on a siding track in Jaslo (July 23, 1997).
ET21-210 w Stróżach - lokalnym węźle, który dzieli szlaki biegnące do dwóch kolejowych przejść granicznych - w Łupkowie (linia do Jasła i dalej do Zagórza) i Muszynie (linia do Nowego Sącza) (02.09.1997).   ET21-210 in Stroze - local interchange point, that divides the crossing-border freight trains to Muszyna-Leluchow and to Lupkow (September 02, 1997).

 

ET21-211 +1992
ET21-212 +1998
ET21-213 +1992
ET21-214 +1997
ET21-215 +1991
ET21-216 +1993
ET21-217 +1994

 

ET21-218 +1998
ET21-218 z drugą ET21 ciągną towarowy pod Nowym Sączem. Niecały rok później ta lokomotywa została skreślona już ze stanu PKP (24.07.1997).   ET21-218 with other ET21 are pulling the freight train in Nowy Sacz Zawada. Near a year later, this loco had been removed from the PKP inventory and scrapped (July 24, 1997).

 

ET21-219 +1993

 

ET21-220 +1998
ET21-220 z mieszanym towarowym w Kamionce Wielkiej, na niezwykle krętym odcinku tej linii (09.08.1997).   ET21-220 with the freight train in Kamionka Wielka (August 09, 1997).

 

ET21-221 +1993
ET21-222 +1987
ET21-223 +1992
ET21-224 +1995
ET21-225 +1992
ET21-226 +1998
ET21-227 +1993

 

ET21-228
ET21-228 w Stróżach (02.09.1997).   ET21-228 in Stroze (September 02, 1997).
ET21-228 z pociągiem towarowym na torze przelotowym w Tuchowie (13.09.1997).   ET21-228 with the freight train on passing track in Tuchow (September 09, 1997).
ET21-228 z pociągiem towarowym na stacji Tarnów Filia (02.08.2000).   ET21-228 with the freight train in Tarnow Filia freight station (August 02, 2000).
ET21-228 wyjeżdża ze Stróży (mija posterunek Stróże Sr3) z pociągiem pospiesznym 33503 (nazywany kiedyś 'Połoniny') z Krakowa Głównego do Zagórza. Obecnie ten pociąg na odcinku Stróże-Jasło to jedyny pociąg pasażerski na liniach Tarnów-Stróże-Krynica/Jasło prowadzony planowo lokomotywą ET21 (14.08.2000).   ET21-228 leaving Stroze (passing Stroze Sr3 control section) with the fast passenger train 33503 (earlier called 'Poloniny') from Krakow Glowny to Zagorz. Presently, this train on Stroze-Jaslo route, is the only one hauled by ET21-class locomotive (concerning the whole line Tarnow-Stroze-Krynica/Jaslo) (August 14, 2000).

 

ET21-229 +1993
ET21-230 +1994

 

ET21-231 +1998
ET21-231 z MT Kraków, w Chabówce (21.07.1997).   ET21-231 in Chabowka (July 21, 1997).

 

ET21-232 +1994
ET21-233 +1992
ET21-234 +1993

 

ET21-235 +1998
ET21-235 jako pchacz pociągu towarowego, mijającego Nowy Sącz - Jamnicę (15.07.1998).   ET21-235 as the pusher of a freight, passing Nowy Sacz Jamnica (July 15, 1998).
ET21-235 z pociągiem pospiesznym 33501 'Poprad' z Krakowa Głównego do Krynicy, z dwoma sypialnymi z Gdyni Głównej Osobowej (do Krakowa przybywającymi w składzie pociągu hotelowego 'Tetmajer') wjeżdża do Krynicy. Lokomotywa ET21-235 została doczepiona do składu w Muszynie, gdzie czoło pociągu musi być zmienione. W taki sposób unika się zmiany czoła przez lokomotywę wiodącą skład od Krakowa, lecz po prostu druga lokomotywa występuje jako popych (21.07.1998).   ET21-235 with the fast passenger train 33501 'Poprad' from Krakow Glowny to Krynica, with two sleepings from Gdynia Glowna Osobowa, entering Krynica. ET21-235 was coupled to this train in Muszyna, where the head must be changed (change of the direction), while the basic loco, that hauled this train before, is now at the end (July 21, 1998).

 

ET21-236 +1991
ET21-237 +1997
ET21-238 +1998

 

ET21-239
ET21-239 jeszcze na chodzie, przeciągany w Wałbrzychu wózkiem akumulatorowym ASF na tor z drutem (27.04.2000).   ET21-239 prepared to work in Walbrzych depot, now hauled by a battery-tractor to an electrified track (April 27, 2000).

 

ET21-240 +1997
ET21-241 +1996
ET21-242 +1996
ET21-243 +1998

 

ET21-244
ET21-244+ET21-267 (obie z MT Nowy Sącz, Sekcja Jasło) z jednym zestawem Bhp (4 wagony), jako osobowy pociąg 820/821 z Rzeszowa do Stróży przez Jasło. Dwie lokomotywy pociągowe bynajmniej nie są przypadkiem, lecz jedynie konsekwencją takiego, a nie innego obiegu lokomotyw w tym rejonie. Pierwsza lokomotywa poczeka na łączony pociąg 'Tarnovia'/'Połoniny', by wziąć drugą jego część do Jasła (dalej diesel podejmie to do Zagórza), zaś druga lokomotywa wróci z piętruskiem jako osobowy Stróże-Jasło (01.07.1998).   ET21-244+ET21-267 (both from Nowy Sacz Joint Depot, Motherdepot Jaslo) with a 'Bhp' double-decker 4-car set, as the passenger train 820/821 from Rzeszow to Stroze (calling at Jaslo), entering Stroze. Probably you're amazed by the two ET21s hauling this train, but the explaination is very simple. Neither Rzeszow, nor Jaslo sheds have passenger electric locomotives, so that's why the freight locomotives from Jaslo Division of Nowy Sacz Joint Depot haul that train. And why two of them? Because the one is needed for the train that will go from Krakow and will be divided for two sets - to Kosice (calling at Nowy Sacz) and Zagorz (calling at Jaslo). Is it hard to understand? See the map and the assignation of the locomotives and - I think - you won't have any objections (July 01, 1998).
ET21-244 z pociągiem towarowym na towarowej części stacji Tarnów. Z lewej strony jedna ze zmodernizowanych lokomotyw serii SP42 (na SU42-5xx) (19.02.2000).   ET21-244 with a freight train on a cargo-part of Tarnow station. Far on the left side, one of the modernized SP42-class locomotives (that got SU42-5xx new number) (February 02, 2000).
ET21-244 z pociągiem towarowym na stacji Gorlice Zagórzany (31.07.2000).   ET21-244 with a freight train at Gorlice-Zagorzany station (July 31, 2000).
ET21-244 z pociągiem towarowym TGRE 11661/44825 relacji Kraków Prokocim Towarowy PRC - Koszyce, wyjeżdża ze Starego Sącza (03.08.2000).   ET21-244 with a freight train TGRE 11661/44825 from Krakow Prokocim Towarowy PRC to Kosice, leaving Stary Sacz (August 03, 2000).
ET21-244 z pociągiem towarowym wjeżdża do Muszyny (05.08.2000).   ET21-244 with a freight train entering Muszyna (August 05, 2000).
ET21-244 z pociągiem towarowym z Hanisk koło Koszyc, na szlaku pomiędzy Rytrem a Barcicami (05.08.2000).   ET21-244 with a freight from Haniska pre Kosice, on a route between Rytro and Barcice (August 05, 2000).
ET21-244 jako popych pociągu towarowego opuszczającego Nowy Sącz (06.08.2000).   ET21-244 as a pusher of a freight train leaving Nowy Sacz (August 06, 2000).
ET21-244 jako popych pociągu towarowego, którego czoło właśnie wjeżdża na stację w Ptaszkowej (21.07.2001).   ET21-244 as a pusher of a freight train passing Ptaszkowa (July 21, 2001).
ET21-244 jedzie lokiem w Ptaszkowej, w kierunku Grybowa (21.07.2001).   ET21-244 as a plain-freight-loco-train (LTE) in Ptaszkowa, going towards Grybow (July 21, 2001).
ET21-244 z pociągiem 43363 w Stróżach, w oczekiwaniu na lokomotywę pchającą (23.07.2001).   ET21-244 with freight train no. 43363 in Stroze, waiting for a pusher before depart uphill (July 23, 2001).
ET21-244 z pociągiem towarowym 43363 oraz daleko z tyłu ET21-548 na popychu, na niesamowicie pięknym krajobrazowo fragmencie odcinka Grybów-Nowy Sącz, w Ptaszkowej (23.07.2001).   ET21-244 with freight train no. 43363 and ET21-548 at the end of this train (pusher), on a marvellous fragment of (Stroze-)Grybow-Nowy Sacz line in Ptaszkowa (July 23, 2001).
ET21-244 wjeżdża na stację w Krynicy prowadząc pociąg ekspresowy 1313 Ernest Malinowski z Warszawy Wschodniej - pierwszy pociąg, który przejechał po szlaku Bogoniowice-Ciężkowice - Bobowa, po kilkuddniowym zamknięciu z okazji powodzi (26.07.2001).   ET21-244 with express train 1313 Ernest Malinowski from Warszawa Wschodnia, entering and finishing the route in Krynica. It was the first train that passed Bogoniowice-Ciezkowice - Bobowa fragment of Tarnow-Krynica line, after few days long closure caused by ennormous flood (July 26, 2001).
ET21-244 na końcu pociągu wjeżdżającego do Powroźnika. Skład zestawiono z dwóch pociągów, aby za jednym zamachem sprowadzić je z Krynicy do punktu wodowania i czyszczenia. Daleko w przodzie, prawie niewidoczna ET21-430 i jeden wagon zastępczego (za EN57) składu kursującego pomiędzy Krynicą a słowackim Plavcem (26.07.2001).   ET21-244 ends the train going downhill from Krynica to Powroznik (where is a special point for watering and cleaning the passenger coaches). The train headed by ET21-430 consists two sets of coaches - one wagon of Plavec-Krynica train (flood-caused substitution of EN57) and the rest of express train 1313 Ernest Malinowski (July 26, 2001).
ET21-244 wjeżdża do Nowego Sącza z pociągiem pospiesznym 388/33006 'Karpaty' z Bukaresztu i Lokoshazy do Warszawy Wschodniej. Tu nastąpi dołączenie gigantycznie opóźnionej części z Warszawy oraz lokomotywy EU07 (27.07.2001).   ET21-244 with international fast passenger train 388/33006 'Karpaty' from Bucuresti and Lokoshaza to Warszawa Wschodnia entering Nowy Sacz. Here, the second part of this train - express one to Warszawa, this day ennormously delayed - will be coupled and the locomotive willbe changed onto EU07-class (July 27, 2001).

 

ET21-245 +1996
ET21-246 +1992
ET21-247 +1992
ET21-248 +1997

 

ET21-249 +1999
ET21-249 gnije w lokomotywowni Kraków Prokocim (13.08.2000).   ET21-249 waiting for being flame-cut or parts-removal in Krakow Prokocim depot (August 13, 2000).

 

ET21-250 +1991
ET21-238 służąca niedawno jako 'grzejka' w Zakopanym, chwilowo w muzeum w Chabówce, ale nie na długo - planowane jest jej pocięcie (07.08.2000).   ET21-238 used to serve as a 'heater' (for passenger cars) in Zakopane. Now, temporarily taken to Chabowka museum, but soon this loco will be finally cut (August 07, 2000).