double electric freight locomotive ET41

 

ET41-101

 

ET41-102
ET41-102 w lokomotywowni w Zakopanem. Lokomotywa ta wieczorem planowo odjedzie z pociągiem pospiesznym do Szczecina - pociąg ten codziennie planowo jest obsługiwany przez ET41 z CM Czechowice Dziedzice na odcinku Żywiec-Zakopane (16.08.2000).   ET41-102 in Zakopane depot. ET41-class (freight) locomotive schedully services Zakopane-Szczecin night train on Zakopane-Zywiec line (August 16, 2000).

 

ET41-103
ET41-103 wśród innych jamników w lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim (01.04.2000).   ET41-103 among the others double-locomotives in Zajaczkowo Tczewskie depot (April 01, 2000).
ET41-103 z towarowym mija zamkniętą nastawnię Mm (Gdańsk posterunek odgałęźny Motława Most) w drodze do Portu Północnego. Z jednej strony ruch na tej linii jest automatycznie obsługiwany ze stacji towarowej Gdańsk Olszynka, z drugiej zaś - łącznica stąd do stacji Gdańsk Południe została zamknięta (czasowo?) około dwóch tygodni temu dla ruchu pociągów (03.04.2001).   ET41-103 with freight passing the closed-down switchtower at Gdansk Motlawa Most junction. The one-track short line between this point and Gdansk Poludnie station has been closed down (temporarily?) for about two weeks. But that's not the reason of closing the switchtower - the line from Pruszcz Gdanski to Port Polnocny in Gdansk is autmatically controlled from the switchtower at Gdansk Olszynka freight station (April 03, 2000).

 

ET41-104
ET41-104 z pociągiem towarowym z Gdyni, mija stację Sopot (25.07.1998).   ET41-104 with freight passing Sopot (July 25, 1998).

 

ET41-105
ET41-106 +1990
ET41-107
ET41-108
ET41-109
ET41-110
ET41-111 +1981
ET41-112 +1999
ET41-113
ET41-114 +1988
ET41-115
ET41-116 +1994
ET41-117
ET41-118
ET41-119 +1982
ET41-120

 

ET41-121
ET41-121 w lokomotywowni Kraków Prokocim (14.07.2001).   ET41-121 in Krakow Prokocim depot (July 14, 2001).

 

ET41-122

 

ET41-123
ET41-123 w Lokomotywowni Rybnik (13.09.1997).   ET41-123 in Rybnik Shed (September 13, 1997).

 

ET41-124
ET41-125
ET41-126 +1983
ET41-127

 

ET41-128
ET41-128 w Nowym Sączu Zawadzie, samotnie podąża w kierunku centrum. Wprowadzenie serii ET41 w celu wzmocnienia szczuplejącego ilostanu lokomotyw ET21 radykalnie zmieniło staroświecki klimat 'kryniczanki' (12.02.2000).   ET41-128 passing Nowy Sacz Zawada, going towards Nowy Sacz station. ET41-class introduction was caused by the lack of old ET21-class locomotives and difficulties with ET22-class facing the very tight curves here. Unfortunately, the new class radically changed the climate of that mountain line (February 19, 2000).
ET41-128 z pociągiem towarowym mijającym Kamionkę Wielką (13.02.2000).   ET41-128 with a freight train passing Kamionka Wielka (February 13, 2000).
ET41-128 z pociągiem towarowym w Kamionce Wielkiej (13.02.2000).   ET41-128 with a freight in Kamionka Wielka (February 13, 2000).
ET41-128 przed odjazdem z pociągiem towarowym ze stacji Stróże (13.02.2000).   ET41-128 before leaving Stroze with a freight train (February 13, 2000).
ET41-128+ET21-188 na wzmocnieniu, z pociągiem towarowym odjeżdżającym ze Stróży (14.02.2000).   ET41-128+ET21-188 as a helper, with a freight train that leaving Stroze (February 13, 2000).
ET41-128 z pociągiem towarowym w Nowym Sączu Zawadzie (16.02.2000).   ET41-128 with a freight train in Nowy Sacz Zawada (February 16, 2000).
ET41-128 z pociągiem towarowym kilkaset metrów przed stacją w Kamionce Wielkiej (01.08.2000).   ET41-128 with a freight train few hundreds metres from Kamionka Wielka station (August 01, 2000).
ET41-128 z pociągiem towarowym w Nowym Sączu Jamnicy (03.08.2000).   ET41-128 with a freight train in Nowy Sacz Jamnica (August 03, 2000).
ET41-128+ET21-456 na czele pociągu towarowego w Białej Niżnej (14.08.2000).   ET41-128+ET21-456 heading the freight train in Biala Nizna (August 14, 2000).
ET41-128+ET21-548 luzem mijają Kamionkę Wielką (17.07.2001).   ET41-128+ET21-548 lonely passing Kamionka Wielka station (July 17, 2001).

 

ET41-129
ET41-130
ET41-131
ET41-132
ET41-133
ET41-134
ET41-135
ET41-136
ET41-137
ET41-138

 

ET41-139
ET41-139 z towarowym pod semaforem w Pruszczu Gdańskim (07.04.2001).   ET41-139 with freight waiting for departure in Pruszcz Gdanski (April 07, 2001).
ET41-139 z towarowym pod semaforem w Pruszczu Gdańskim. Z tego ujęcia wyraźnie widać, iż pierwszy człon lokomotywy (B) został podmieniony z którejś o wysokim numerze oryginalnym, z uwagi na charakterystyczny brak jednej kratki wentylacyjnej (07.04.2001).   ET41-139 with freight waiting for departure in Pruszcz Gdanski. From this side, one thing is clear - first section (B) has been taken from another ET41 locomotive with highest original inventory number, what's indicated by only three side vent covers. Sophisticated, isn't it? (April 07, 2001).

 

ET41-140 +1999

 

ET41-141
ET41-141 w lokomotywowni Wrocław Główny (11.02.2001).   ET41-141 in Wrocław Główny depot (February 11, 2001).

 

ET41-142
ET41-142 ze średniej długości pociągiem towarowym przejeżdża przez stację osobową Poznań Główny. Jest to o tyle nietypowe, zważywszy na długość składu, że pociągi towarowe przejeżdżają przez Poznań specjalnie w tym celu wybudowaną obwodnicą, na której znajduje się główna stacja rozrządowa we Franowie (19.03.2000).   ET41-142 with a middle-weight freight train passing passenger station Poznan Glowny. The presence of the freight train here is very exceptional, because Poznan has a separate freight pass with a hump yard (March 19, 2000).

 

ET41-143
ET41-143 z pociągiem towarowym wyjeżdża z Zajączkowa Tczewskiego udając się w stronę posterunku odgałęźnego Tczew-Górki i dalej na magistralę węglową (08.10.2000).   ET41-143 leaving Zajaczkowo Tczewskie freight yard, going south via Tczew-Gorki junction (October 10, 2000).

 

ET41-144

 

ET41-145
ET41-145 z MT Szczecin, z pociągiem towarowym na Obwodnicy Północnej w Poznaniu-Piątkowie. Lokomotywa ma niecodzienne malowanie obręczy - na biało (01.05.1998).   ET41-145 from Szczecin Depot with some freight passing Poznan Piatkowo - on the North Freight Pass of Poznan. Look at white-painted rings - it's not usual (May 01, 1998).

 

ET41-146
ET41-146 z CM Czerwieńsk podjeżdża do składu pociągu towarowego w Głogowie (02.05.2000).   ET41-146 has just been coupled to a freight cars in Glogow (May 02, 2000).

 

ET41-147 +199x

 

ET41-148
ET41-148 - jeden z czterech na stanie CM Nowy Sącz - w Stróżach (14.02.2000).   ET41-148 in Stroze. It's one of the four locomotives of that class, that lately were reassigned to Nowy Sacz Joint Depot to service freight trains passing so called 'Grybow Circle' (February 14, 2000).
ET41-148+ET21-340 z pociągiem towarowym pod semaforem w Grybowie (14.02.2000).   ET41-148+ET21-340 with a freight train before leaving Grybow towards Nowy Sacz (February 14, 2000).
ET41-148 z pociągiem towarowym na malowniczym łuku wNowym Sączu Zawadzie. Uważny obserwator dostrzeże z lewej strony końcówkę składu węglarek oraz pracującą na popychu nowosądecką ET21-337 (15.02.2000).   ET41-148 with a freight train passing Nowy Sacz Zawada. Another locomotive shown on this picture (left side) is ET21-337, that is working as a pusher of the same train (February 15, 2000).
ET41-148 z pociągiem towarowym mijającym Kamionkę Wielką. Zaraz za 'jamnikiem' - przemysłowa SM42 podsyłana tym pociągiem do ZNTK Nowy Sącz (18.02.2000).   ET41-148 with a freight train in Kamionka Wielka. The industry-owned SM42-class locomotive is next to ET41. This SM42 must be sent to Nowy Sacz Overhauling Workshop (February 18, 2000).
ET41-148 mija Nowy Sącz - Jamnicę z pociągiem towarowym w kierunku Tarnowa (18.02.2000).   ET41-148 passing Nowy Sacz Jamnica with a freight train towards Tarnow (February 18, 2000).
ET41-148 z pociągiem towarowym w Białej Niżnej (09.08.2000).   ET41-148 with the freight train in Biala Nizna (August 09, 2000).
ET41-148 wyjeżdża z Nowego Sącza z pociągiem towarowym. Tuż za dwuczłonem - SM42-358 po rewizji w ZNTK Nowy Sącz (11.08.2000).   ET41-148 with the freight train leaving Nowy Sacz. The second loco - SM42-358 - was taken from Nowy Sacz Overhauling Workshop after the repair (August 11, 2000).
ET41-148+ET21-456 przed odjazdem luzem ze Stróży (17.08.2000).   ET41-148+ET21-456 as the plain-loco train preparing to leave Stroze (August 17, 2000).
ET41-148 z pociągiem towarowym zbliża się do Kamionki Wielkiej (15.07.2001).   ET41-148 with freight train coming up to Kamionka Wielka (July 15, 2001).

 

ET41-149
ET41-149 z MT Szczecin w Poznaniu, z pociągiem towarowym na Obwodnicy Północnej Poznania (01.05.1998).   ET41-149 from Szczecin Depot passing the North Freight Pass of Poznan (May 01, 1998).

 

ET41-150
ET41-150 na torze odstawczym dla oczekujących na pociąg lokomotyw w lokomotywowni Zajączkowo Tczewskie (11.01.1998).   ET41-150 from Zdunska Wola Karsznice Depot, waiting in Zajaczkowo Tczewskie Depot for a freight train to take it back to the South (January 11, 1998).
ET41-150 z pociągiem towarowym mija Różyny (16.04.2000).   ET41-150 passin Rozyny with the freight (April 16, 2000).