diesel shunter SM42

 

SM42-1001
SM42-1002
SM42-1003
SM42-1004

 

SM42-1005
SM42-1005 z pociągiem sieciowym w Pile (12.12.1998).   SM42-1005 with the catenary-repair set behind, in Pila (December 12, 1998).

 

SM42-1006
SM42-1007
SM42-1008
SM42-1009
SM42-1010
SM42-1011
SM42-1012

 

SM42-1013
SM42-1013 w lokomotywowni Wałbrzych (11.02.2001).   SM42-1013 in Walbrzych depot (February 11, 2001).

 

SM42-1014
SM42-1015
SM42-1016
SM42-1017

 

SM42-1018
SM42-1018 z pociągiem roboczym w Gdańsku Świętym Wojciechu - na torach prowadzących z Portu Północnego (30.08.2000).   SM42-1018 with track-overhauling train in Gdansk Swiety Wojciech, going probably from somewhere near Port Polnocny (northern harbour) (August 30, 2000).
SM42-1018 ze składem cystern na szlaku pomiędzy Rokitkami Tczewskimi a Swarożynem (08.05.2001).   SM42-1018 with fuel going towards Starogard, now between Rokitki Tczewskie and Swarozyn (May 08, 2001).
SM42-1018 z jedną - ale pełną - węglarką, jako zdawczy (TKMS) 1170 z Zajączkowa Tczewskiego, dzisiaj w skróconej relacji do Starogardu Gdańskiego Przedmieścia, właśnie tuż przed kresem podróży (10.11.2001).   SM42-1018 with one car full of coal, just before reaching Starogard Gdanski Przedmiescie, on the line Starogard - Skorcz, closed-down for passenger traffic in 1997 (November 10, 2001).

 

SM42-1019
SM42-1019+SM42-058+SM42-840, po naprawie silników i wózków w ZNTK Nowy Sącz, przed wyjazdem na próbę do Piwnicznej (11.08.2000).   SM42-1019+SM42-058+SM42-840, after engine and bogies repair in Nowy Sacz Overhauling Workshop, preparing to go for a test-ride to Piwniczna (August 11, 2000).

 

SM42-1020
SM42-1020 na manewrach w Łodzi Kaliskiej (18.05.2000).   SM42-1020 shunting in Lodz Kaliska (May 18, 2000).

 

SM42-1021
SM42-1022

 

SM42-1023
SM42-1023 z krótkim zdawczym wjeżdża do Nowego Sącza (18.08.2000).   SM42-1023 with short freight train entering Nowy Sacz (August 18, 2000).

 

SM42-1024
SM42-1025 +1998
SM42-1026

 

SM42-1027
SM42-1027 wjeżdża do lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim, od strony stacji rozrządowej. Drewniany kij umieszczony na buforach służy pomocą pracownikowi górki rozrządowej przy szybkim rozczepianiu wagonów pchanych na górkę (23.07.2000).   SM42-1027 enetring Zajaczkowo Tczewskie depot, going from the hump yard. The wooden stick placed on the bumpers is the precious help for a hump-employee who has to decouple groups of pushed cars up the hump (July 23, 2000).

 

SM42-1028
SM42-1029
SM42-1030
SM42-1031

 

SM42-1032
SM42-1032 z MT Białogard, manewrujący w Białogardzie z jednym wagonikiem (06.11.1998).   SM42-1032 from Bialogard Joint Depot, switching one empty freight car in Bialogard (November 06, 1998).

 

SM42-1033
SM42-1034
SM42-1035
SM42-1036
SM42-1037
SM42-1038
SM42-1039

 

SM42-1040
SM42-1040 w gigantycznej mgle wjeżdża do Terespola Pomorskiego ze składem ze Świecia (27.01.2001).   SM42-1013 with freight from Swiecie, entering Terespol Pomorski during the horrible fog (January 27, 2001).

 

SM42-1041
SM42-1042
SM42-1043
SM42-1044
SM42-1045

 

SM42-1046
SM42-1046 opuściła stację Gdańsk Osowa, doczepiona z tyłu pociągu osobowego 90126 z Gdyni do Bydgoszczy, który w tamtym tygodniu odbywał wahadłowy ruch pomiędzy Gdynią a Żukowem Wschodnim, z racji poważnych robót torowych za stacją w Żukowie. Autobusy przewoziły pasażerów do przystanku Borkowo, gdzie czekał na nich następny pociąg. Wahadła Gdynia-Żukowo miały po obu końcach przyczepione lokomotywy. (26.03.1999).   SM42-1046 as the rear locomotive of passenger train 90126 from Gdynia Glowna Osobowa to Bydgoszcz Glowna, after leaving Gdansk Osowa station. During that week, trains from Gdynia finished their route in Zukowo, where buses took the passengers and carried to Borkowo to the next train. All this procedure was because of some track repair works between Zukowo Wschodnie and Borkowo. Trains from Gdynia had two locomotives on every head (March 26, 1999).
SM42-1046 z pociągiem Żukowo-Gdynia, oraz SU45-182 na drugim jego końcu, w Gdańsku Osowie (26.03.1999).   SM42-1046 as the front loco of the passenger train 90126 from Bydgoszcz to Gdynia, in practice this train was going from Zukowo Wschodnie and was pushed by SU45-182 (March 26, 1999).
SM42-1046 wyciągana wózkiem akumulatorowym z garażu w Gdyni Grabówku (06.02.2000).   SM42-1046 is pulled out of the garage in Gdynia Grabowek, by a battery hauler (February 06, 2000).
SM42-1046 zbliża się do Gdańska Głównego, z krótką 'zdawką' najprawdopodobniej z Gdańska Południowego (02.06.2000).   SM42-1046 coming to Gdansk Glowny, with short freight train probably from Gdansk Poludnie freight yard (June 02, 2000).
SM42-1046 prowadząc pociąg osobowy 9324 z Helu do Gdyni, wjeżdża do Żelistrzewa (08.07.2000).   SM42-1046 with ordinary passenger train 9324 from Hel to Gdynia Glowna Osobowa, entering Zelistrzewo (July 08, 2000).
SM42-1046+SU42-524+SU42-514 - chyba najbardziej rozbudowany popych (sic!) w historii PKP, bowiem wszystkie trzy lokomotywy pchające ten pociąg w Rębiechowie są czynne. Pociąg (nieustalony co do numeru i rodzaju) dodatkowo ciągnięty jest przez dwie lokomotywy serii Sx42. Takie są efekty jednodniowej powodzi w Trójmieście (11.07.2001).   SM42-1046+SU42-524+SU42-514 - have you ever seen the longer pusher on PKP? Additionally, the train that passing Rebiechowo is pulled by two 42-class diesels. This is the effect of a flood in Tricity and Tczew-Gdansk track closure - a detour through Czersk, Bak and Koscierzyna (July 11, 2001).
SM42-1046 wyjeżdża z Gdańska Osowy z pociągiem osobowym 90140 z Gdyni do Kościerzyny (11.07.2001).   SM42-1046 with passenger train 90140 from Gdynia to Koscierzyna, leaving Gdansk Osowa (July 11, 2001).

 

SM42-1047
SM42-1048
SM42-1049
SM42-1050