diesel shunter SM42

 

SM42-1101
SM42-1102
SM42-1103

 

SM42-1104
SM42-1104 w Toruniu Głównym (09.05.1999).   SM42-1104 in Torun Glowny (May 09, 1999).

 

SM42-1105
SM42-1106
SM42-1107
SM42-1108
SM42-1109
SM42-1110
SM42-1111

 

SM42-1112
SM42-1112 manewrująca we Wrocławiu Głównym (11.02.2001).   SM42-1112 switching in Wroclaw Glowny (February 11, 2001).

 

SM42-1113
SM42-1114
SM42-1115
SM42-1116

 

SM42-1117
SM42-1117 w Jaworzynie Śląskiej (15.05.1999).   SM42-1117 in Jaworzyna Slaska (May 15, 1999).

 

SM42-1118
SM42-1119
SM42-1120
SM42-1121
SM42-1122
SM42-1123

 

SM42-1124
SM42-1124 z pociągiem sieciowym przejeżdża przez Piłę Główną (11.12.1999).   SM42-1124 with catenary service train passing Pila Glowna (December 11, 1999).
SM42-1124 w lokomotywowni Szczecinek (10.03.2001).   SM42-1124 in Szczecinek depot (March 10, 2001).

 

SM42-1125
SM42-1125 przetaczający wagony w Olsztynie Głównym (07.07.1997).   SM42-1125 switching cars in Olsztyn Glowny (July 07, 1997).

 

SM42-1126
SM42-1127

 

SM42-1128
SM42-1128 w lokomotywowni w Malborku (10.03.2001).   SM42-1128 in Malbork depot (March 10, 2001).

 

SM42-1129
SM42-1129 w lokomotywowni w Malborku (03.11.2001).   SM42-1129 in Malbork depot (November 03, 2001).
SM42-1129 na popychu pociągu towarowego TNLJS 10170 jadącego z Zajączkowa Tczewskiego do Kwidzyna, niedaleko za Brachlewem (25.01.2002).   SM42-1129 pushing the freight train 10170 Zajaczkowo Tczewskie - Kwidzyn, passing Tychnowy, small village between Brachlewo passenger stop and Kwidzyn station (January 25, 2002).

 

SM42-1130
SM42-1131
SM42-1132
SM42-1133

 

SM42-1134
SM42-1134 z krótkim pociągiem zdawczym z Zajączkowa Tczewskiego, mija Rokitki Tczewskie (19.06.1999).   SM42-1134 with short mixed freight from Zajaczkowo Tczewskie, passing Rokitki Tczewskie (June 19, 1999).
SM42-1134 w pełnej gotowości ze Specjalnym Pociągiem Ratunkowym w Pszczółkach. Tuż za lokomotywą - kolejowy żuraw EDK-1000 na czterech wózkach czteroosiowych (26.03.2000).   SM42-1134 ready to work with 'Designated Emergency Train' in Pszczolki. Behind the loco you'll see a powerful EDK-1000 railcrane, placed on four 4-wheel bogies (March 26, 2000).

 

SM42-1135
SM42-1135 na krótkiej łącznicy pomiędzy Gdańskiem Południowym, a posterunkiem odgałęźnym Motława Most (15.05.2002).   SM42-1135 on a short junction-line connecting Gdansk Poludnie freight station and Motlawa Most junction (May 15, 2002).

 

SM42-1136
SM42-1136 podczepia się do dwóch EN57 w Jaśle, aby móc ściągnąć je do lokomotywowni. Z powodu zamknięcia szlaku Jasło - Jasło Towarowe, dojazd do lokomotywowni odbywa się niezelektryfikowanym torem przez posterunek odgałęźny Sobniów (23.07.2001).   SM42-1136 is being coupled to two EN57 in Jaslo to take them to the depot. Because of Jaslo - Jaslo Towarowe track closure for overhauling, the way to Jaslo depot includes unelectrified lines through Sobniow junction (July 23, 2001).

 

SM42-1137
SM42-1138
SM42-1139
SM42-1140
SM42-1141

 

SM42-1142
SM42-1142 popycha ET40 w lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim (23.07.2000).   SM42-1142 pushing ET40 loco in Zajaczkowo Tczewskie depot (July 23, 2000).

 

SM42-1143

 

SM42-1144
SM42-1144 w Lokomotywowni Chojnice (29.11.1997).   SM42-1144 in Chojnice Depot (November 29, 1997).
SM42-1144 koło nowej hali w Chojnicach (25.03.2000).   SM42-1144 at the new garage in Chojnice depot (March 25, 2000).
SM42-1144 przygotowuje się do odjazdu z Somonina w stronę Kościerzyny, po przyprowadzeniu tu widocznego z lewej strony 16-osiowego wagonu z transportowanym na nim jakimś urządzeniem elektrycznym (23.07.2000).   SM42-1144 preparing to leave Somonino towards Koscierzyna, after coming here with 16-axle car (on the left side) with a kind of heavy electric device transported by it (July 23, 2000).
SM42-1144 manewruje w Chojnicach (11.11.2001).   SM42-1144 switching in Chojnice (November 11, 2001).

 

SM42-1145
SM42-1145 przetaczający kilka wagonów towarowych w Poznaniu Głównym (05.06.1998).   SM42-1145 shunting some freight cars in Poznan Glowny (June 05, 1998).

 

SM42-1146
SM42-1147
SM42-1148

 

SM42-1149
SM42-1149 w Lokomotywowni Olsztyn (15.01.2000).   SM42-1149 in Olsztyn Depot (January 15, 2000).

 

SM42-1150
SM42-1151
SM42-1152
SM42-1153
SM42-1154
SM42-1155

 

SM42-1156
SM42-1156 - ostatnia z podstawowej serii na PKP, w lokomotywowni w Zduńskiej Woli Karsznicach (07.02.2001).   SM42-1156 (the highest number on PKP, except for modernized 2000) in Zdunska Wola Karsznice depot (February 07, 2001).

 

SM42-2000
SM42-2000 wpycha skład na górkę rozrządową w Zajączkowie Tczewskim Tczewskim. Ta unikalna w wyglądzie i parametrach lokomotywa została zmodernizowana kilka lat temu w ZNTK Piła (jak jeszcze ta firma istniała), nafaszerowana elektroniką, a nawet wyp[osażona w możliwość zdalnego sterowania (które nie jest wykorzystywane). Prawdopodobnie miała być sprzedana do Rafinerii Gdańskiej - stąd takie malowanie. Z jakichś powodów znalazła się na PKP - najpierw w lokomotywowni Warszawa Odolany, gdzie o niej było względnie cicho. (01.04.2000).   SM42-2000 pushing the freight up the hump in Zajaczkowo Tczewskie. at the 'ZTC' switchtower in Zajaczkowo Tczewskie. This unique loco was modernized few years ago in Pila overhauling workshop (this enterprise has bankrupted last year), computerized and even provided with the remote control feature (never used). Probably the yellow/blue livery was because of the colors of Gdansk Rafinery, that has to be a potential buyer of this shunter. Anyway, the transaction was canceled and the loco appeared on PKP, primarily assigned in Warszawa Odolany depot (April 01, 2000).
SM42-2000 w hali lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim - od wielu miesięcy czeka na wysłanie na naprawę rewizyjną, która kosztowo równa się naprawie kilku 'zwykłych' SM42 (21.10.2001).   SM42-2000 in Zajaczkowo Tczewskie depot's roundhouse, waiting for months for overhauling, that would costs as much as the repair of few 'standard' SM42 locomotives (October 21, 2001).