diesel passenger locomotive SP42

 

SP42-001
SP42-002 +2000
SP42-003 +1999
SP42-004 +1999
SP42-005 +1979

 

SP42-006
SP42-006 wyjeżdża z grudziądzkiej lokomotywowni (26.06.1999).   SP42-006 coming out of the Grudziadz Depot (June 26, 1999).
SP42-006 w lokomotywowni w Grudziądzu (27.01.2001).   SP42-006 in Grudziadz depot (January 27, 2001).

 

SP42-007
SP42-007 przygotowuje się w lok. Chabówka (przy samym Skansenie) do prowadzenia pociągu osobowego do Nowego Sącza (15.08.1997).   SP42-007 in Museum Chabowka, preparing for switching (August 15, 1997).

 

SP42-008 +1995
SP42-009 +1998

 

SP42-010
SP42-010 przybył do Nowego Sącza z pociągiem osobowym 6625 z Tymbarku. Z powodu osunięcia się ziemi na tor, na odcinku Tymbark - Mszana Dolna pociągi nie kursują (25.07.2001).   SP42-010 came to Nowy Sacz with passenger train 6625 from Tymbark. Because of the slope between Tymbarkand Mszana Dolna, trains don't run there (July 25, 1997).

 

SP42-011
SP42-012
SP42-013
SP42-014 +1999
SP42-015 +1999
SP42-016 +1998
SP42-017 +1998
SP42-018 +1998
SP42-019 +1998
SP42-020 +1998
SP42-021 >> SU42
SP42-022

 

SP42-023
SP42-023 wjeżdża do Żagania z pociągiem osobowym 6642 z Żar (02.05.2000).   SP42-023 entering Zagan with the ordinary passenger train no. 6642 from Zary. This train has really short route - ca. 13 kms without any stop between start and end (May 02, 2000).

 

SP42-024 +1999
SP42-025 >> SU42
SP42-026 +1998
SP42-027 +1998

 

SP42-028 +1998
SP42-028 nieopodal garażu w Chojnicach (28.11.1998).   SP42-028 from Chojnice Depot, at the spare track near the garage in Chojnice (November 28, 1998).

 

SP42-029
SP42-030 +1998

 

SP42-031 +1998
SP42-031 bardzo oszroniony, oczekuje chyba na skreślenie na bocznym torze w Lok. Chojnice (28.11.1998).   SP42-031 got frosty near the garage in Chojnice Depot, while not used for at least few days (November 28, 1998).

 

SP42-032
SP42-032 odjeżdża ze Starego Kurowa z pociągiem osobowym 11129 z Krzyża do Kostrzyna (18.03.2000).   SP42-032 with an ordinary passenger train no. 11129 from Krzyz to Kostrzyn, leaving Stare Kurowo on its route (March 18, 2000).
SP42-032 wjeżdża do Sarbiewa z pociągiem osobowym 11130 z Kostrzyna do Piły Głównej (18.03.2000).   SP42-032 entering Sarbiewo with an ordinary passenger train no. 11130 from Kostrzyn to Pila Glowna (March 18, 2000).

 

SP42-033 +1998

 

SP42-034 >> SU42
SP42-034 z MT Chojnice, z pociągiem osobowym 3345 z Czerska, mija semafor wjazdowy w Kościerzynie - końcowej stacji trasy tego pociągu (20.03.1998).   SP42-034 from Chojnice Depot, with the passenger train no. 3345 from Czersk, passing the entrance-semaphore in Koscierzyna (its terminal station) (March 20, 1998).
SP42-034 z pociągiem osobowym 2234 do Chojnic (tak, tak - ten pojedynczy wagon, i to klasy 1-szej, to cały pociąg) przed odjazdem z Kościerzyny (28.11.1998).   SP42-034 with the passenger train 2234 to Chojnice, waiting in Koscierzyna. The passenger car (the only in this train) is treated as the 2nd class wagon, though it's definitely 1st class one. (November 28, 1998).

 

SP42-035 +1998

 

SP42-036 >> SU42
SP42-036opuszcza Jaworzynę Śląską z pociągiem osobowym 828 do Wrocławia Głownego (15.05.1999).   SP42-036 from Wroclaw Zachod Joint Depot, with passenger train 828 to Wroclaw Glowny, leaving Jaworzyna Slaska (May 15, 1999).

 

SP42-037
SP42-038 +1999
SP42-039 +1998

 

SP42-040 >> SU42
SP42-040 z pociągiem 90135 do Gdyni Głównej Osobowej, przed rozpoczęciem podróży w Kościerzynie (29.08.1998).   SP42-040 from Gdynia Depot, with the passenger train no. 90135 to Gdynia Glowna Osobowa, waiting before depart in Koscierzyna (August 29, 1998).
SP42-040 wyjeżdża z Gdańska - Osowej, z pociągiem osobowym 90126 z Gdyni do Bydgoszczy (19.03.1999).   SP42-040 with passenger train no. 90126 from Gdynia to Bydgoszcz, has just left Gdansk Osowa (March 19, 1999).
SP42-040 wjeżdża do Somonina od strony Gdyni. Po chwili odjedzie torem widocznym z lewej strony w kierunku Kartuz (04.04.1999).   SP42-040 entering Somonino station from Gdynia's side. After a while it'll go to Kartuzy (April 04, 1999).
SP42-040 samotnie odjeżdża z Kartuz (16.04.1999).   SP42-040 leaving Kartuzy station (April 16, 1999).
SP42-040 z pociągiem osobowym 90126 z Gdyni do Kościerzyny, mija semafor wjazdowy w Gdańsku-Osowej (17.06.1999).   SP42-040 with passenger train 90126 from Gdynia to Koscierzyna, passing the entrance semaphore in Gdansk Osowa (June 17, 1999).
SP42-040 z pociągiem osobowym 90126 z Gdyni Głównej Osobowej do Kościerzyny, zbliża się do tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego stacji Gdańsk Osowa (07.10.1999).   SP42-040 with passenger train 90126 from Gdynia Glowna Osobowa to Koscierzyna, closing up to forewarning signal of Gdansk Osowa track 1's entrance semaphore (October 07, 1999).
SP42-040 z pociągiem osobowym 90135 z Kościerzyny do Gdyni wjeżdża do Gdańska Osowy (21.10.1999).   SP42-040 with passenger train 90135 from Koscierzyna to Gdynia Glowna Osobowa entering Gdansk Osowa station (October 21, 1999).
SP42-040 opuszcza Gdańsk Osowę jako pociąg lokomotywowy z Gdyni do Kartuz (05.03.2000).   SP42-040 leaving Gdansk Osowa as the locomotive only train from Gdynia to Kartuzy (March 05, 2000).
SP42-040 przybył do Somonina z pociągiem osobowym (jdnowagonowym) nr 66022 z Kartuz (25.03.2000).   SP42-040 came to Somonino with passenger train (one car behind the loco is the whole train!) no. 66022 from Kartuzy (March 25, 2000).
SP42-040 przetacza w Somoninie przybyły pociąg z Kartuz, aby zwolnić tor przy peronie dla przybywającego właśnie pociągu osobowego z Kościerzyny do Gdyni. Drugi tor zajęty jest przez pociąg relacji Gdynia-Bydgoszcz (25.03.2000).   SP42-040 switch the train from Kartuzy to a dead-ended track in Somonino. There're only two track at the platform, so while one is occupied by Gdynia-Bydgoszcz train, and Koscierzyna-Gdynia train is just about to enter, the third train has no place at the platform (March 25, 2000).