diesel passenger locomotive SP42

 

SP42-041 +1998
SP42-042 +1998
SP42-043 +1998
SP42-044 +1998

 

SP42-045 +1999
SP42-045 przybył do Kościerzyny z pociągiem osobowym 3345 z Czerska (14.06.1998).   SP42-045 came to Koscierzyna with passenger train 3345 from Czersk (June 14, 1998).
SP42-045 z MT Chojnice, wjeżdża do Kościerzyny z pociągiem (3345) z Czerska (29.08.1998).   SP42-045 from Chojnice Depot coming to Koscierzyna with passenger train 3345 from Czersk (August 29, 1998).
SP42-045 w swojej macierzystej lokomotywowni w Chojnicach (28.11.1998).   SP42-045 in its Mother Depot - Chojnice (November 28, 1998).
SP42-045 z pociągiem osobowym 3332 z Kościerzyny do Szlachty, wjeżdża na mały węzeł wśród lasów - stacyjkę Bąk (24.04.1999).   SP42-045 from Chojnice Joint Depot, with ordinary passenger train 3332 from Koscierzyna to Szlachta, entering small junction Bak (April 24, 1999).

 

SP42-046
SP42-046 wyjeżdża z Lok. Chabówka przed obsługą pociągu do Nowego Sącza (15.08.1997).   SP42-046 in Depot Chabowka, preparing for service a passenger train to Nowy Sacz (August 15, 1997).
SP42-046 przeciera szlak w Kamionce Wielkiej, po osunięciu sie skarpy na tor nr 1 - na którym stoi widoczny dalej pociąg sieciowy. Osuwisko spowodowało niemało zamieszania w ruchu pociągów, gdyż zaistniała potrzeba przeciągania składów lokomotywami spalinowymi tylko po torze nr 2 (27.07.2001).   SP42-046 in Kamionka Wielka, going for train to Nowy Sacz. Because of the landslip (on the right) and the dangerous trees hanging over the catenary, the current was cut off and trainswere hauled by diesels only on track no. 2 (July 27, 2001).

 

SP42-047 +1998
SP42-048 +1998
SP42-049 >> SU42
SP42-050 +1998
SP42-051

 

SP42-052
SP42-052 w lokomotywowni Inowrocław (18.11.2001).   SP42-052 in Inowroclaw depot (November 18, 2001).

 

SP42-053 +1999

 

SP42-054 >> SU42
SP42-054 wjeżdża do Gdańska Osowy z pociągiem osobowym 10041 z Kościerzyny do Łeby (19.07.1999).   SP42-054 entering Gdansk Osowa with passenger train 10041 from Koscierzyna to Leba (July 19, 1999).
SP42-054 w Czersku z pociągiem osobowym 3329 z Laskowic Pomorskich do Bąka, zastępującym tego dnia planowy 'szynobus'. Pociąg składa się z dwóch starych 'ryflaków', jeszcze w starym, oliwkowobrunatnym malowaniu (27.11.1999).   SP42-054 with passenger train 3329 from Laskowice Pomorskie to Bak, waiting for other trains in Czersk. This day SP42-class locomotive provided with steam heating and pulling two old-type cars in old dark livery, replaced one of Chojnice-assigned railbuses of SA101/121-class (November 27, 1999).
SP42-054 skończył bieg w Bąku z pociągiem 3329 z Laskowic Pomorskich (27.11.1999).   SP42-054 finished its work in Bak, pulling passenger train from Laskowice Pomorskie (November 27, 1999).

 

SP42-055 >> SU42
SP42-055 w Gdyni Głównej z pociągiem roboczym (26.05.1998).   SP42-055 in Gdynia Glowna with few old cars used now as workshop (May 26, 1998).

 

SP42-056
SP42-056 z MT Gdynia, z pociągiem osobowym z Gdyni Głównej do Bydgoszczy Głównej, opuszcza stację Wieżyca (11.11.1997).   SP42-056 from Gdynia Grabowek Depot, with passenger train from Gdynia Glowna Osobowa to Bydgoszcz Glowna, leaving Wiezyca station (November 11, 1997).
SP42-056 z trzema wagonami towarowymi, jakio pociąg zdawczy oczekuje na sygnał odjazdu w Gdyni Głownej Osobowej (23.04.1998).   SP42-056 with three freight cars as a local freight train, waiting in Gdynia Glowna Osobowa. Passenger diesels SP42 are sometimes used for the kind of work, where SM42 is needed (April 23, 1998).
SP42-056 z pociągiem osobowym 7727 relacji Tczew-Chojnice, wjeżdża do Rytla (09.04.2000).   SP42-056 entering Rytel with the ordinary passenger train 7727 from Tczew to Chojnice (April 09, 2000).

 

SP42-057
SP42-057 na bocznym torze przelotowym w Kościerzynie ze starymi wagonami typu Bh, jako przyszły pociąg do Chojnic (14.06.1998).   SP42-057 waiting in Koscierzyna on a spare track with old type Bh-cars, as the train to Chojnice (June 14, 1998).
SP42-057 ze składem pociągu Kościerzyna-Chojnice, stoi na końcu peronu w Kościerzynie (09.04.2000).   SP42-057 with the cars of Koscierzyna-Chojnice train, at the end of a platform in Koscierzyna (April 09, 2000).
SP42-057 z pociągiem osobowym 2236 do Chojnic, na długo przed odjazdem z Kościerzyny. Pociąg wyjątkowo składał się z dwóch oliwkowych 'ryfli', normalnie trzymanych w rezerwie, którym ponoć niedługo kończy się rewizja (11.11.2001).   SP42-057 with the passenger train 2236 to Chojnice, long time before depart from Koscierzyna. This time, the train consisted of two old type cars with old olive livery, usually kept as a reserve. Just few hours before, during the tram-trip in Gdansk I've heard soon these cars will be withdrawn because of the date of overhauling period (November 11, 2001).
SP42-057 z pociągiem osobowym 2236 Kościerzyna - Chojnice, nieopodal Garczyna (11.11.2001).   SP42-057 with the passenger train 2236 Koscierzyna - Chojnice, near Garczyn (November 11, 2001).
SP42-057 z pociągiem osobowym 2236 Kościerzyna - Chojnice, niedaleko od przystanku w Łubianie (11.11.2001).   SP42-057 with the passenger train 2236 Koscierzyna - Chojnice, near Łubiana (November 11, 2001).
SP42-057 z pociągiem osobowym 2236 Kościerzyna - Chojnice, pod Kaliszem Kaszubskim (11.11.2001).   SP42-057 with the passenger train 2236 Koscierzyna - Chojnice, near Kalisz Kaszubski (November 11, 2001).
SP42-057 z pociągiem osobowym 2236 Kościerzyna - Chojnice, odjeżdża z przystanku Dziemiany Kaszubskie (11.11.2001).   SP42-057 with the passenger train 2236 Koscierzyna - Chojnice, leaving Dziemiany Kaszubskie stop (November 11, 2001).
SP42-057 z pociągiem osobowym 2236 Kościerzyna - Chojnice, zbliża się do przystanku Lubnia (11.11.2001).   SP42-057 with the passenger train 2236 Koscierzyna - Chojnice, approaching Lubnia stop (November 11, 2001).
SP42-057 z pociągiem osobowym 2236 Kościerzyna - Chojnice, tuż przed przystankiem w Żabnie k. Chojnic (11.11.2001).   SP42-057 with the passenger train 2236 Koscierzyna - Chojnice, closing up to Zabno k. Chojnic stop (November 11, 2001).
SP42-057 z pociągiem osobowym 2236 Kościerzyna - Chojnice, zbliża się do końca swej podróży (11.11.2001).   SP42-057 with the passenger train 2236 Koscierzyna - Chojnice, a minute before reaching the end of its route (November 11, 2001).

 

SP42-058
SP42-058 opuszcza Lokomotywownię Grudziądz przed obsługą pociągu pasażerskiego do Działdowa (26.06.1999).   SP42-058 leaving Grudziadz Depot before service the passenger train (June 26, 1999).
SP42-058 z MT Toruń (ZOEN Grudziądz) z pociągiem osobowym 19028 do Działdowa, przed odjazdem z Grudziądza (26.06.1999).   SP42-058 from Torun Joint Depot (division Grudziadz) with ordinary passenger train 19028 to Dzialdowo, before leaving Grudziadz (June 26, 1999).

 

SP42-059 +1998
SP42-060 +1998
SP42-061 +1998
SP42-062

 

SP42-063 +2000
SP42-063 z MT Chojnice, sekcje Zajączkowo Tczewskie, filia Malbork, z pociągiem osobowym 91126 relacji Braniewo-Elbląg, wjeżdża do Bogaczewa (21.03.1999).   SP42-063 from Chojnice Depot, Zajaczkowo Tczewskie division and Malbork subdivision, with passenger train 91126 from Braniewo to Elblag, entering Bogaczewo (March 21, 1999).
SP42-063 moment po minięciu posterunku odgałęźnego Tropy, z pociągiem osobowym 9127 z Elbląga do Braniewa (przez Tolkmicko- Frombork) zbliża się do Elbląga-Zdroju (03.10.1999).   SP42-063 a while after passing Tropy track junction, with passenger train 9127 from Elblag to Braniewo (calling at Tolkmicko and Frombork) closing up to Elblag Zdroj (October 03, 1999).

 

SP42-064
SP42-065
SP42-066 +1998
SP42-067
SP42-068
SP42-069 +1998

 

SP42-070
SP42-070 z pociągiem osobowym nr 75225 z Gniezna do Nakła nad Notecią, w czasie postoju w Kcyni, gdzie następuje skomunikowanie z pociągami na linii Poznań-Wągrowiec-Bydgoszcz (19.03.2000).   SP42-070 with the ordinary passenger train no. 75225 from Gniezno to Naklo nad Notecia, while waiting for other trains (going on Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz line) in Kcynia (March 19, 2000).

 

SP42-071
SP42-072

 

SP42-073 +2000
SP42-073 odstawiona w lokomotywowni w Ostrowie Wielkopolskim (11.05.2001).   SP42-073 withdrawn from the service, put on a side track in Ostrow Wielkopolski depot (May 11, 2001).

 

SP42-074
SP42-075
SP42-076
SP42-077 +1998
SP42-078 +1998
SP42-079

 

SP42-080 +1999
SP42-080 opuszcza Kościerzynę z pociągiem osobowym 3344 do Szlachty (20.03.1998).   SP42-080 from Chojnice Depot, with the passenger train no. 3344 from Koscierzyna to Szlachta (the only train on this route a day) leaving Koscierzyna (March 20, 1998).