diesel passenger locomotive SP42

 

SP42-121
SP42-121 z piętrowym zestawem Bhp jako pociąg osobowy 90124 z Gdyni do Kościerzyny, przed odjazdem z Gdyni (16.05.1998).   SP42-121 with Bhp-cars set as the passenger train 90124 from Gdynia Glowna to Koscierzyna, waiting in Gdynia (May 16, 1998).
SP42-121 z pociągiem osobowym 93123 z Gdyni Głównej Osobowej do Helu, wjeżdża do Kuźnicy Helskiej (03.07.1999).   SP42-121 from Gdynia Depot, with passenger train 93123 from Gdynia Glowna to Hel, entering Kuznica Helska (July 03, 1999).

 

SP42-122 +1998

 

SP42-123 >> SU42
SP42-123 mija posterunek odgałęźny Tczew Suchostrzygi, z pociągiem osobowym 7727 z Tczewa do Chojnic (06.12.1998).   SP42-123 with double-deckers as passenger train 7727 from Tczew to Chojnice, passing Tczew Suchostrzygi (December 06, 1998).
SP42-123 z pociągiem osobowym 3329 z Chojnic przez Laskowice Pomorskie, skończył bieg w Bąku (11.12.1999).   SP42-123 with ordinary passenger train 3329 from Chojnice, calling at Laskowice Pomorskie, finished the route in Bak (December 11, 1999).

 

SP42-124
SP42-125 +1996
SP42-126 +1999

 

SP42-127
SP42-127 w lokomotywowni w Grudziądzu (03.11.2001).   SP42-127 in Grudziadz depot (November 03, 2001).

 

SP42-128
SP42-129
SP42-130
SP42-131 +1998
SP42-132

 

SP42-133
SP42-133 w Redzie, jako pociąg osobowy 93123 do Helu. Wagony klasy 1-szej widoczne na zdjęciu w tym przypadku spełniają rolę klasy 2-giej, zaś cały pociąg zastępuje planowy autobus szynowy (25.12.1998).   SP42-133 with two passenger cars of 1-st class (I suppose these cars are used as the 2nd class ones) waiting in Reda as the passenger train no. 93123 from Reda to Hel (December 25, 1998).
SP42-133 z pociągiem osobowym 3345/90135 z Czerska do Gdyni Głównej, odjechał z Gdańska Osowy (05.06.1999).   SP42-133 with an old double-decker set, as a passenger train 3345/90135 from Czersk to Gdynia Glowna Osobowa, has just left Gdansk Osowa (June 05, 1999).
SP42-133 z pociągiem osobowym 90139 'Costerina' z Lipusza do Gdyni, w czasie postoju i próby hamulców w Gdańsku Osowej. W œrodku lata 'Costerina' utraciła parowóz najpierw z powodu nadmiernej suszy i groźby pożaru, następnie zaś Zakład Taboru w Gdyni uznał, iż nie opłaca się zaprzęgać parowozu do pociągu, gdyż trzeba by zapłacić w Kościerzynie za węgiel i tak do końca sezonu (jeszcze jeden dzień po dacie zdjęcia) 'Costerina' jeździła już z dieslem (25.09.1999).   SP42-133 with passenger train 90139 'Costerina' in Gdansk Osowa, while obligatory brake-test has been performed. "Costerina', scheduly provided with the steam loco, had been hauled by diesels since the middle of the summer. First, the steam loco ocurred to be too dangerous, facing quite long dry weather, so the forrest authorities prohibited steam running. Second, after the weather had normalized, Gdynia Depot refused paying for the coal in Koscierzyna, so till the end of the season (one day after the picture was made) "Costerina' was being provided with diesels (September 25, 1999).
SP42-133 'Costeriną' w Gdańsku Osowej (25.09.1999).   SP42-133 with passenger train 90139 'Costerina' train in Gdansk Osowa (September 25, 1999).
SP42-133 z kilkoma wagonami towarowymi w Kościerzynie (27.11.1999).   SP42-133 with few freight cars in Koscierzyna. A part of the Museum-Depot in Koscierzyna is far on the right (November 27, 1999).
SP42-133 wjeżdża do Żukowa Wschodniego z pociągiem osobowym 90124 z Gdyni Głównej Osobowej do Kościerzyny (05.03.2000).   SP42-133 entering Zukowo Wschodnie with the passenger train 90124 from Gdynia Glowna Osobowa to Koscierzyna (March 05, 2000).
SP42-133 opuścił Gdańsk Osowę z pociągiem osobowym 90126 z Gdyni Głównej Osobowej do Kościerzyny (19.04.2000).   SP42-133 has just left Gdansk Osowa station, with the ordinary passenger train no. 90126 going from Gdynia Glowna Osobowa to Koscierzyna (April 19, 2000).
SP42-133 z pociągiem osobowym 66030 z Lęborka do Somonina, oczekując na mijankowy pociąg przeciwnejrelacji w Sierakowicach (13.05.2000).   SP42-133 in Sierakowice with passenger train 66030 from Lebork to Somonino, while waiting for back-train (May 13, 2000).
SP42-133 z pociągiem osobowym 66030 z Lęborka do Somonina, na wymarłym przystanku w Prokowie (13.05.2000).   SP42-133 with passenger train 66030 from Lebork to Somonino, on a short while at Prokowo passenger stop (May 13, 2000).

 

SP42-134
SP42-134 z MT Toruń, z pociągiem osobowym 1122 z Bydgoszczy Głownej do Brodnicy, wjeżdża do Golubia-Dobrzynia (26.06.1999).   SP42-134 from Torun Joint Depot, with passenger train 1122 from Bydgoszcz Glowna to Brodnica, entering Golub-Dobrzyn (June 26, 1999).

 

SP42-135
SP42-136 +1998
SP42-137

 

SP42-138
SP42-138 w przebudowywanej starej hali przelotowej w lokomotywowni Olsztyn (21.04.2001).   SP42-138 in Olsztyn depot, inside the old drive-through garage, that now is being rebuilt (April 21, 2001).

 

SP42-139 >> SU42
SP42-140 +2000
SP42-141 +1999
SP42-142

 

SP42-143 >> SU42
SP42-143 w Grudziądzu, z pociągiem osobowym 190321 do Laskowic Pomorskich (24.04.1999).   SP42-143 in Grudziadz with passenger train 190321 to Laskowice Pomorskie (April 24, 1999).
SP42-143 w Brodnicy, z pociąiem osobowym 1123 do Bydgoszczy Głównej (26.06.1999).   SP42-143 in Brodnica, with passenger train 1123 to Bydgoszcz Glowna (June 26, 1999).
SP42-143 z pociąiem osobowym Brodnica-Bydgoszcz, na krótkim postoju na zapomnianej stacyjce Gałczewko (26.06.1999).   SP42-143 with passenger train from Brodnica to Bydgoszcz Glowna, an a short stop in Galczewko (June 26, 1999).
SP42-143 z pociągiem osobowym relacji Brodnica-Bydgoszcz, na mijance w Golubiu-Dobrzyniu (26.06.1999).   SP42-143 with Brodnica-Bydgoszcz passenger train in Golub-Dobrzyn (June 26, 1999).

 

SP42-144 >> SU42
SP42-144 z MT Bydgoszcz, wjeżdża do Kościerzyny z pociągiem osobowym 90122 z Gdyni (29.08.1998).   SP42-144 from Bydgoszcz Depot, coming to Koscierzyna with passenger train 90122 from Gdynia Glowna Osobowa (August 29, 1998).
SP42-144 z pociąiem osobowym 3343/90133 ze Śliwic do Gdyni Głównej Osobowej, odjeżdża ze stacji Gdynia Wielki Kack (28.11.1998).   SP42-144 with passenger train 3343/90133 from Sliwice to Gdynia Glowna Osobowa, has just left Gdynia Wielki Kack (November 28, 1998).
SP42-144 z pociąiem osobowym 3343/90133 wjeżdża do Gdańska - Osowej (16.04.1999).   SP42-144 with passenger train 3343/90133 entering Gdansk Osowa (April 16, 1999).
SP42-144 z pociągiem osobowym Śliwice-Gdynia, opuszcza Gdańsk-Osowę (06.06.1999).   SP42-144 with passenger train from Sliwice to Gdynia Glowna Osobowa, leaving Gdansk Osowa (June 06, 1999).

 

SP42-145 +1999

 

SP42-146 >> SU42
SP42-146 w lokomotywowni w Chojnicach (11.12.1999).   SP42-146 in Chojnice Depot (December 11, 1999).

 

SP42-147 >> SU42

 

SP42-148
SP42-148 w Laskowicach Pomorskich z pociągiem osobowym 190324 do Grudziądza (26.06.1999).   SP42-148 in Laskowice Pomorskie, with passenger train 190324 to Grudziadz (June 26, 1999).

 

SP42-149 +1999

 

SP42-150 >> SU42
SP42-150 w lokomotywowni Sierpc (08.01.2000).   SP42-150 in Sierpc Depot (January 08, 2000).

 

SP42-151
SP42-152 +1998
SP42-153
SP42-154 +1998
SP42-155 +1997
SP42-156 +1996
SP42-157
SP42-158
SP42-159 +1998

 

SP42-160
SP42-160 wewnątrz garażu w Grudziądzu (26.06.1999).   SP42-160 inside the roundhouse in Grudziadz Depot (June 26, 1999).
SP42-160 z pociągiem osobowym 94226/7 relacji Iława Główna - Brodnica, opuszcza mały węzeł - Tamę Brodzką (08.01.2000).   SP42-160 with passenger train 94226/7 from Ilawa Glowna to Brodnica, leaving small junction Tama Brodzka (January 08, 2000).
SP42-160 z pociągiem osobowym 94228/9 z Brodnicy do Iławy Głównej, wjeżdża do Tamy Brodzkiej (08.01.2000).   SP42-160 with passenger train 94228/9 from Brodnica to Ilawa Glowna, entering Tama Brodzka (January 08, 2000).