diesel universal locomotive SU45

 

SU45-182
SU45-182 podstawia skład pociągu w Helu (21.08.1997).   SU45-182 bringing the passenger train to the platform in Hel (August 21, 1997).
SU45-182 w Gdyni Głównej Osobowej, z pociągiem osobowym 90124 do Kościerzyny (27.03.1998).   SU45-182 with a passenger train no. 90124 to Koscierzyna, waiting in Gdynia Glowna Osobowa (March 27, 1998).
SU45-182 w Gdyni Głównej oczekuje na pociąg z głębi kraju, by go dalej poprowadzić na Hel (01.08.1998).   SU45-182 in Gdynia Glowna, waiting for a train to take it to Hel, where is unelectrified route (August 01, 1998).
SU45-182 z pociągiem 90126 z Gdyni do Bydgoszczy mija Gdańsk Osowę. Na drugim końcu - lokomotywa SM42, bowiem w przeciąu kilku dni z okazji robót za Żukowem, wszystkie pociągi kursowały jako wahadła Gdynia-Żukowo (26.03.1999).   SU45-182 with the passenger train 90126 from Gdynia to Bydgoszcz, and secondary locomotive - SM42 on the end, which will take the train back to Gdynia from Zukowo, where the track is repaired (March 26, 1999).
SU45-182 jako tylna lokomotywa pociągu z Bydgoszczy do Gdyni (w rzeczywistości z Żukowa Wschodniego) (26.03.1999).   SU45-182 as the rear locomotive of 9023 passenger train from Bydgoszcz to Gdynia, hauled by SM42-1046 (March 26, 1999).
SU45-182 odjeżdża z Żukowa Wschodniego z pociągiem osobowym 9023 z Bydgoszczy Głównej do Gdyni (04.04.1999).   SU45-182 with the passenger train 9023 from Bydgoszcz Glowna to Gdynia Glowna Osobowa, leaving Zukowo Wschodnie station (April 04, 1999).
SU45-182 z pociągiem 9026 relacji Gdynia-Bydgoszcz, wspina się na wzniesienie (16 promill nachylenia) przed osiągnięciem stacji Gdańsk Osowa (19.05.1999).   SU45-182 going up the hill (16o/oo) before reaching Gdansk Osowa station, with the passenger train 9026 from Gdynia Glowna Osobowa to Bydgoszcz Glowna (May 19, 1999).
SU45-182 z pociągiem 9023 z Bydgoszczy do Gdyni, mija wjazdowy semafor stacji Gdańsk Osowa. W tym czasie 182 była jedyną lokomotywą tej serii stacjonującą w lokomotywowni na Grabówku i to świeżo po naprawie rewizyjnej w ZNTK Poznań (07.10.1999).   SU45-182 with passenger train 9023 from Bydgoszcz Glowna to Gdynia Glowna Osobowa, passing entrance semaphore in Gdansk Osowa. During that time, number 182 was the only of 45-class, that was assigned to Gdynia Depot, and short after the repair in ZNTK Poznan, that loco looked really good (October 07, 1999).
SU45-182 oczekuje w Bąku z pociągiem 9023 Bydgoszcz-Gdynia, na spóźniony osobowy z Kościerzyny do Laskowic (27.11.1999).   SU45-182 with passenger train 9023 from Bydgoszcz to Gdynia, waiting in Bak for passenger train from Koscierzyna to Laskowice Pomorskie, that is late (November 27, 1999).
SU45-182 przestawia skład pociągu osobowego z Bydgoszczy do Gdyni w Bąku z toru przy peronie na tor grupy towarowej, ażeby zwolnić tor stacyjny dla pociągu osobowego z Kościerzyny do Laskowic. Z powodu zamknięcia części dwóch z trzech torów grupy osobowej jedynie jeden z nich stał się przelotowym - właśnie ten w centrum zdjęcia (27.11.1999).   SU45-182 switching the train 9023 Bydgoszcz-Gdynia to the freight track (without a platform). This situation was caused by closing-down two (out of three) passenger tracks near the semaphores. Thus, only one passenger track was able to provide the through-traffic, while two next was dead-ended. Arriving that time passenger train from Koscierzyna to Laskowice had to use this passing track, so 9023 was switched to freight track, and Laskowice-Bak was left on dead-ended platform track (November 27, 1999).
SU45-182 zapala silnik w chojnickiej lokomotywowni (10.06.2000).   SU45-182 starting the engine in Chojnice depot (June 10, 2000).
SU45-182 z pociągiem osobowym 7727 z Tczewa do Chojnic, na postoju na przystanku Piesienice (18.06.2000).   SU45-182 with the ordinary passenger train no. 7727 from Tczew to Chojnice, at short stop in Piesienice (June 18, 2000).
SU45-182 z pociągiem 7731 z Tczewa do Chojnic, odjeżdża z Czerska, a obok ciekawy skład z rozmontowanym na części 200-megawatowym generatorem (stojan na 32-osiowej platformie produkcji Norca) transportowanym z Wrocławia do portu w Gdyni. Teraz będą angielskie cytaty z napisów na ładunku: "Saudi Electricity in the Western, Shoaiba Power Plant, Stage 1, Phase 2, Port of destination: Jeddah, the Kingdom of Saudi Arabia" i wszystko jasne! (29.03.2002).   SU45-182 with passenger train 7731 from Tczew to Chojnice, departing from Czersk station. There's an interesting train near by with impressing 32-axle car (designed and supplied by Norca, New York, USA) owned by Zaklady Remontowe Energetyki Wroclaw, with the biggest part (the stator) of 200 MW generator. Such oversized loads like that usually are transported from Wroclaw via Poznan, Gniezno, Naklo, Chojnice, Czersk, Bak, Koscierzyna to Gdynia harbour. And there's what was written on the load: "Saudi Electricity in the Western, Shoaiba Power Plant Stage 1 Phase 2, Port of destination: Jeddah, The Kingdom of Saudi Arabia" (March 29, 2002).

 

SU45-183
SU45-183 wjeżdża do Wolsztyna. Najprawdopodobniej lokomotywa została specjalnie ściągnięta z Leszna doobsługi pociągu osobowego, z braku 'paradujących' tego dnia parowozów (02.05.1998).   SU45-183 entering Wolsztyn. Probably this loco was ordered from Lesznoshed specially for servicing the passenger train, during the steam parade and no steam loco availability that could pull ordinary train (May 02, 1998).
SU45-183 z MT Poznań opuszcza Wolsztyn z pociągiem osobowym 33044 do Leszna. Zazwyczaj ten pociąg jest prowadzony trakcją parową, lecz z okazji parady parowozów tego dnia tak się nie stało (02.05.1998).   SU45-183 from Poznan Depot, with the passenger train 33044 from Wolsztyn to Leszno, leaving Wolsztyn. Usually this train is steam-hauled, but that day there was a steam parade in Wolsztyn, so all steam locos were necessary there (May 02, 1998).
SU45-183 odjeżdża z Wolsztyna z pociągiem osobowym nr 33034 jadącym ze Zbąszynka do Leszna (01.05.2000).   SU45-183 leaving Wolsztyn with passenger train 33034 from Zbaszynek to Leszno (May 01, 2000).
SU45-183 wjeżdża do Leszna z pociągiem osobowym 77235 z Ostrowa Wielkopolskiego (02.05.2000).   SU45-183 entering Leszno with the passenger train 77235 from Ostrow Wielkopolski (May 02, 2000).

 

SU45-184

 

SU45-185
SU45-185 w Lokomotywowni Grudziądz (26.06.1999).   SU45-185 in Grudziadz Depot (June 26, 1999).
SU45-185 i SU45-082 w drodze do Gdyni mijają Rębiechowo (11.07.2001).   SU45-185 and SU45-082 passing Rebiechowo on their way to Gdynia (July 11, 2001).

 

SU45-187
SU45-187 przed rozpoczęciem podróży z pociągiem osobowym nr 33032 ze Zbąszynka do Leszna (19.03.2000).   SU45-187 before start the journey with the ordinary passenger train no. 33032 from Zbaszynek to Leszno (March 19, 2000).
SU45-187 odjeżdża z Wolsztyna z pociągiem osobowym 33044 do Leszna (01.05.2000).   SU45-187 leaving Wolsztyn with the passenger train 33044 to Leszno (May 01, 2000).

 

SU45-188 +2000
SU45-188 już wycofana ze służby, w lokomotywowni w Szczecinku (10.03.2001).   SU45-188 that has been withdrawn from the service, now getting terribly rusty in Szczecinek depot (March 10, 2001).

 

SU45-189
SU45-189 w Lokomotywowni Szczecinek, w stanie nienajlepszym, ale ciągle figurujący na stanie (27.11.1999).   SU45-189 in Szczecinek Depot, looking not so good, but still existing in the PKP inventory (November 27, 1999).
SU45-189 już po naprawie rewizyjnej, po przyprowadzeniu pociągu zjechał do lokomotywowni w Chojnicach (10.06.2000).   SU45-189 after bringing the passenger train to Chojnice, taking a rest at the depot (June 10, 2000).
SU45-189 z trójczłonową bipą jako pociąg osobowy 85430 ze Szczecinka do Chojnic, oczekuje w Człuchowie na odblokowanie toru zamkniętego z powodu wypadku parę kilometrów stąd (09.03.2002).   SU45-189 with 3-part doubledecker set, as the passenger train 85430 from Szczecinek to Chojnice, is waiting in Czluchow because of the serious accident that happened at tho crossing few kms from here (March 09, 2002).

 

SU45-190
SU45-190 ze składem piętrowym, jeszcze nie zapowiedzianym jako pociąg, przy peronie w Bydgoszczy Głownej (19.08.2000).   SU45-190 with a double-decker set, at the dead-ended platform in Bydgoszcz Glowna (August 19, 2000).

 

SU45-191
SU45-191 mija wioskę Baldram, prowadząc pociąg osobowy 55321 z Kwidzyna do Malborka (23.01.2001).   SU45-191 with passenger train 55321 from Kwidzyn to Malbork, passing Baldram village, which hasn't even a passenger stop (January 23, 2001).
SU45-191 w lokomotywowni Malbrk (03.11.2001).   SU45-191 in Malbork depot (November 03, 2001).

 

SU45-192

 

SU45-194
SU45-194 i SU42-507 w lokomotywowni Olsztyn (21.04.2001).   SU45-194 and SU42-507 in Olsztyn depot (April 21, 2001).

 

SU45-195
SU45-195 z MT Poznań, przejeżdża wzdłuż peronów poznańskiego dworca głównego (30.04.1998).   SU45-195 from Poznan Depot, passing Poznan Glowny (April 30, 1998).
SU45-195 przed odjazdem z Poznania Głównego z pociągiem osobowym 4442 do Wolsztyna (19.03.2000).   SU45-195 before leaving Poznan Glowny with the passenger train 4442 to Wolsztyn (March 19, 2000).

 

SU45-196
SU45-196 w Głogowie, z pociągiem pospiesznym 77211 'Ostrowianin' z Ostrowa Wielkopolskiego do Zielonej Góry. Mimo dalszej jazdy pod drutem, lokomotywa SU45 nie jest zamieniana na e-loka, najwyraźniej ze względu na oszczędności w czasie jazdy (02.05.2000).   SU45-196 with the fast passenger train 77211 'Ostrowianin' from Ostrow Wielkopolski to Zielona Gora, before leaving Glogow. Though the rest of its route is electrified, the train doesn't have the loco changed here to save the time (May 02, 2000).
SU45-196 w lokomotywowni Leszno (12.05.2001).   SU45-196 in Leszno depot (May 12, 2001).

 

SU45-197
SU45-197 z MT Chojnice, z pociągiem osobowym 85726 do Chojnic, oczekuje na odjazd w Pile Głównej (12.12.1998).   SU45-197 from Chojnice Joint Depot, with the passenger train no 85726 to Chojnice, waiting in Pila Glowna (December 12, 1998).
SU45-197 manewruje w Chojnicach (10.03.2001).   SU45-197 switching in Chojnice (March 10, 2001).
SU45-197 z pociągiem osobowym 7730 z Chojnic do Tczewa, tuż po minięciu posterunku odgałęźnego Malinowo (23.01.2002).   SU45-197 with passenger train 7730 from Chojnice to Tczew, just after passing Malinowo junction (January 23, 2002).
SU45-197 i 122 w Chojnicach. Taka próba z obiektywem 300 mm... (29.03.2002).   SU45-197 and 122 in Chojnice, just for test 300 mm lens... (March 29, 2002).

 

SU45-198

 

SU45-200
SU45-200 - jedna z trzech lokomotyw która miała być podarowana dla Kosowa, obecnie gnije w lokomotywowni Warszawa Odolany (03.12.2000).   SU45-200 - one of three locomotives that had to be granted to railway operator in Kosovo, now all three are getting rusty in Warszawa Odolany depot (December 03, 2000).

 

SU45-201
SU45-202
SU45-203 +1999

 

SU45-204
SU45-204 w Lokomotywowni Bydgoszcz Główna (09.05.1999).   SU45-204 in Bydgoszcz Glowna Depot (May 09, 1999).
SU45-204 wjeżdża do Wierzchucina z pociągiem osobowym 9021 z Bydgoszczy Głównej do Gdyni Głównej Osobowej (25.03.2000).   SU45-204 entering Wierzchucin with the passenger train no. 9021 from Bydgoszcz Glowna to Gdynia Glowna Osobowa (March 25, 2000).

 

SU45-205
SU45-205 z MT Poznań (ZOEN Leszno), na bocznym torze w Wolsztynie, ze składem od pociągu osobowego 33035 do Zbąszynka (30.12.1998).   SU45-205 from Poznan Joint Depot (division Leszno) on a siding in Wolsztyn, with the doubledecker cars of the train 33035 to Zbaszynek (December 30, 1998).
SU45-205 nocuje w Wolsztynie ze składem pociągu osobowego do Leszna (03.05.2000).   SU45-205 with the cars of a passenger train to Leszno, left for night in Wolsztyn (May 03, 2000).
SU45-205 z pociągiem osobowym 77237 z Krotoszyna, wjeżdża do Leszna (12.05.2001).   SU45-205 with passenger train 77237 from Krotoszyn, entering Leszno (May 12, 2001).

 

SU45-206
SU45-206 wjeżdża do Augustowa z pociągiem pospiesznym 77114 'Hańcza' z Suwałk i litewskiego Sestokai do Warszawy Zachodniej (02.05.2001).   SU45-206 with fast passenger train 77114 'Hancza' from Suwalki and Sestokai to Warszawa Zachodnia, entering Augustow (May 02, 2001).
SU45-206 wyjeżdża z Augustowa z pociągiem pospiesznym 77113 'Konopnicka' z Warszawy Zachodniej do Suwałk (02.05.2001).   SU45-206 with fast passenger train 77113 'Konopnicka' from Warszawa Zachodnia to Suwalki, leaving Augustow (May 02, 2001).
SU45-206 z pociągiem pospiesznym 77106 'Konopnicka' z Suwałk do Warszawy Zachodniej, na szlaku pomiędzy Blizną i Augustowem Portem. Na tym ujęciu najlepiej widać, iż lokomotywa ma nieco inne przetłoczenie czoła na gniazda sprzęgów sterowania wielokrotnego (03.05.2001).   SU45-206 with fast passenger train 77106 'Konopnicka' from Suwalki to Warszawa Zachodnia, on the way between Blizna and Augustow Port. This locomotive has different head shape around multiple-driving sockets (May 03, 2001).
SU45-206 z sezonowym pociągiem pospiesznym 41503 'Wigry' z Gliwic i Krakowa do Suwałk, opuszcza Augustów (04.05.2001).   SU45-206 with season-routing fast passenger train 41503 'Wigry' from Gliwice and Krakow to Suwalki, leaving Augustow (May 04, 2001).

 

SU45-207
SU45-207 z MT Chojnice (ZOEN Zaj. Tczewskie, filia Malbork), z pociąiem osobowym 97427/97428 do Olsztyna Głównego przez Braniewo, przed odjazdem z Elbląga (03.01.1999).   SU45-207 from Joint Depot Chojnice, Subdivision Zajaczkowo Tczewskie and Sub-subdivision Malbork, with passenger train 97427/97428 to Olsztyn Glowny, calling at Braniewo, waiting in Elblag before departure (January 03, 1999).
SU45-207 w Elblągu, z pociągiem osobowym 91127 do Braniewa (29.05.1999).   SU45-207 in Elblag, with a passenger train 91127 to Braniewo (May 29, 1999).
SU45-207 z pociągiem osobowym 91125 do Braniewa, odjeżdża z Bogaczewa (01.08.1999).   SU45-207 leaving Bogaczewo with passenger train 91125 from Elblag to Braniewo (August 01, 1999).
SU45-207 odjeżdża z Braniewa z międzynarodowym pociągiem pospiesznym 8/55001 do Kaliningradu. Od pewnego czasu, w wyniku licznych dewastacji składu - a to przez licznych przemytników, a to przez specjalne służby celne, PKP zdecydowały o rozdzieleniu Relacji Gdynia-Kaliningrad na dwa pociągi - jeden z Gdyni do Braniewa, a drugi stąd do Kaliningradu (19.11.2000).   SU45-207 leaving Braniewo with international fast passenger train 8/55001 to Kaliningrad. Since few unpleasant accidents,provoked by numerous smugglers and custom officers together, PKP decided to divide Gdynia-Kaliningrad train onto two separate trains. The one goes from Gdynia to Braniewo, and the second continues the route from here to Kaliningrad. It makes smugglers' efforts difficult (November 19, 2000).
SU45-207 odjeżdża z Braniewa z pociągiem 8/55001 do Kaliningradu (23.01.2001).   SU45-207 leaving Braniewo with passenger train 8/55001 to Kaliningrad (January 23, 2001).

 

SU45-208
SU45-208 w lokomotywowni w Sierpcu. Najprawdopodobniej lokomotywa została niedawno przedelegowana do CM Bydgoszcz z białystockiego zakładu taboru (08.01.2000).   SU45-208 in Sierpc Depot. This loco must have been reassigned from Joint Depot Bialystok to Joint Depot Bydgoszcz (January 08, 2000).
SU45-208 podczepiona w Malborku do pociągu osobowego 55424 'Bursztyn' jadącego ze Słupska do Grudziądza (10.03.2002).   SU45-208 coupled in Malbork to the passenger train 55424 'Bursztyn' from Slupsk to Grudziadz (March 10, 2002).

 

SU45-209

 

SU45-210
SU45-210 w macierzystej jednostce - Lok. Bydgoszcz Główna (22.11.1997).   SU45-210 from Bydgoszcz Shed, in its 'mother-depot' (November 22, 1997).
SU45-210 z pociągiem osobowym 9021 z Bydgoszczy do Gdyni, wjeżdża do Gołubia Kaszubskiego (29.08.1998).   SU45-210 with ordinary passenger train 9021 from Bydgoszcz Glowna to Gdynia Glowna Osobowa, entering Golubie Kaszubskie (August 29, 1998).
SU45-210 z pociągiem 9024 relacji Gdynia Główna Osobowa - Bydgoszcz Główna, wjeżdża do Gdańska Osowy (21.10.1999).   SU45-210 with passenger train 9024 from Gdynia to Bydgoszcz Glowna, entering Gdansk Osowa (October 21, 1999).
SU45-210 z pociągiem osobowym 55038 do Torunia Głównego, przed odjazdem z Grudziądza, a obok - SU45-208 z pociągiem 55424 'Bursztyn' ze Słupska (10.03.2002).   SU45-210 with passenger train 55038 to Torun Glowny, before depart from Grudziadz, and SU45-208 with 55424 'Bursztyn' from Slupsk (March 10, 2002).