diesel universal locomotive SU46

 

SU46-041
SU46-041 w ciągu kilku dni po przedelegowaniu z Lok. Żagań, z pociągiem osobowym 15521 z Łodzi Kaliskiej do Helu wjeżdża do Kuźnicy Helskiej. Ta lokomotywa wykonała dosłownie kilka służb i padł jej silnik (03.07.1999).   SU46-041 just after reassignment from Zagan to Gdynia, with passenger train 15105/15521 from Lodz Kaliska to Hel, entering Kuznica Helska. This loco has done few routes and then, it has got a serious damage (July 03, 1999).
SU46-041 w Gdyni Głównej Osobowej (12.08.1999).   SU46-041 in Gdynia Glowna Osobowa (August 12, 1999).
SU46-041 odjeżdża z Gdańska Osowy z pociągiem osobowym 9023 z Bydgoszczy Głównej do Gdyni Głównej Osobowej (19.04.2000).   SU46-041 leaving Gdansk Osowa with passenger train 9023 from Bydgoszcz Glowna to Gdynia Glowna Osobowa (April 19, 2000).
SU46-041 opuszcza Gdańsk Osowę z pociągiem osobowym 90145 z Kościerzyny do Gdyni Głównej Osobowej (21.06.2000).   SU46-041 with passenger train 90145 from Koscierzyna to Gdynia Glowna Osobowa, leaving Gdansk Osowa (June 21, 2000).
SU46-041 przejeżdża w Redzie nad drogą krajową nr 6, z pociągiem dalekobieżnym 25501/25521 z Lublina do Helu (08.07.2000).   SU46-041 with passenger train 25501/25521 from Lublin to Hel, passing over road no. 6 (Gdansk-Szczecin) in Reda (July 08, 2000).
SU46-041 z osobowym 93124 z Helu do Gdyni (wykorzystując skład dalekobieżnego Lublin-Hel) na szlaku między Swarzewem a Puckiem (08.07.2000).   SU46-041 with local passenger train 93124 from Hel to Gdynia (using cars from Lublin-Hel train) on the route between Swarzewo and Puck (July 08, 2000).
SU46-041 wspina się na wzniesienie pomiędzy Rekowem a Mrzezinem z sezonowym ekspresem 15403 'Jantar' z Warszawy Zachodniej do Helu (08.07.2000).   SU46-041 going uphill between Rekowo and Mrzezino, hauling season express 15403 from Warszawa Zachodnia to Hel (July 08, 2000).
SU46-041 i SU46-045 w lokomotywowni w Gdyni. Po naprawie głównej w ZNTK Poznań, lokomotywa straciła oryginalne malowanie czół (06.10.2001).   SU46-041 and SU46-045 in Gdynia depot. After the general overhauling made at ZNTK Poznan, the loco has lost its unique head livery (October 06, 2001).
SU46-041 w lokomotywowni w Gdyni - rzut na kabinę (20.10.2001).   SU46-041 in Gdynia depot, a view on the cab (October 20, 2001).
SU46-041 w lokomotywowni w Gdyni (10.11.2001).   SU46-041 in Gdynia depot (November 10, 2001).
SU46-041 przybył do Kościerzyny z pociągiem osobowym 90132 z Gdyni (12.04.2002).   SU46-041 came to Koscierzyna with passenger train 90132 from Gdynia (April 12, 2002).

 

SU46-042 +1998
SU46-042 na bocznym torze w Kamieńcu Ząbkowickim (06.06.1998).   SU46-042 on a spare track in Kamieniec Zabkowicki (June 06, 1998).

 

SU46-043
SU46-043 z MT Poznań, po odczepieniu od składu pociągu osobowego Wągrowiec-Poznań Główny (01.03.1998).   SU46-043 from Poznan Depot, passing Poznan Glowny after being decoupled from the train from Wagrowiec (May 01, 1998).
SU46-043 na czele pociągu osobowego 4444 z Poznania Głównego, przed semaforem wjazdowym w Wolsztynie. Ten pociąg jest planowo prowadzony trakcją parową, lecz z powodu parady parowozów wszystkie pociągi obsługiwane przez MD Wolsztyn tego dnia dostały 'diesle' (02.05.1998).   SU46-043 hauling the train 4444 from Poznan Glowny to Wolsztyn (now waiting before Wolsztyn). This train is usually steam-hauled, but on that day there was a parade in Wolsztyn, so all steam engines were employed other way (May 02, 1998).
SU46-043 w Wolsztynie (02.05.1998).   SU46-043 - the portrait in Wolsztyn (May 02, 1998).
SU46-043 opuszcza Wolsztyn z - planowo prowadzonym parowozem - pociągiem osobowym 4447 do Poznania Głównego (02.05.1998).   SU46-043 leaving Wolsztyn with usually steam-hauled passenger train no. 4447 to Poznan Glowny (May 02, 1998).

 

SU46-044 +1998
SU46-044 wśród innych trupów w lokomotywowni Żagań (02.05.2000).   SU46-044 and other scrap in Zagan depot (May 02, 2000).

 

SU46-045
SU46-045 w Lokomotywowni Gdynia Grabówek, w dwa tygodnie po przedelegowaniu z Lok. Olsztyn (25.12.1998).   SU46-045 in Gdynia Grabowek Depot (at the roundhouse for electric locomotives), two weeks after being re-assigned from Olsztyn to Gdynia (December 25, 1998).
SU46-045 wjeżdża na obrotnicę w Gdyni Grabówku (25.12.1998).   SU46-045 entering the turntable in Gdynia Grabowek Depot (December 25, 1998).
SU46-045 na obrotnicy w Gdyni Grabówku (25.12.1998).   SU46-045 on the turntable in Gdynia Grabowek Depot (December 25, 1998).
SU46-045 w Lokomotywowni Gdynia Grabówek (25.12.1998).   SU46-045 in Gdynia Grabowek Depot (December 25, 1998).
SU46-045 z pociągiem osobowym 9326 do Gdyni Głównej, oczekuje w Helu (08.05.1999).   SU46-045 with passenger train 9326 to Gdynia Glowna Osobowa, waiting in Hel (May 08, 1999).
SU46-045 z pociąiem osobowym 9330 z Helu do Gdyni Głównej, wjeżdża do Kuźnicy Helskiej (04.06.1999).   SU46-045 with passenger train 9330 from Hel to Gdynia Glowna, entering Kuznica Helska (June 04, 1999).
SU46-045 z pociągiem 9330 zbliża się do przystanku Władysławowo Port (04.06.1999).   SU46-045 with train 9330 closing up to Wladyslawowo Port (June 04, 1999).
SU46-045 zbliża się do stacji Gdańsk Osowa z pociągiem pasażerskim nr 9026 z Gdyni Głównej Osobowej do Bydgoszczy Głównej (15.04.2000).   SU46-045 with passenger train no. 9026 from Gdynia to Bydgoszcz, entering Gdansk Osowa station (April 15, 2000).
SU46-045 przed stacją Gdańsk Osowa, wspina się po 16-promillowym wzgórzu z pociągiem osobowym 9026 relacji Gdynia - Bydgoszcz (22.04.2000).   SU46-045 going up 16 0/00 hill before reaching Gdansk Osowa station, while hauling the passenger train 9026 from Gdynia Glowna Osobowa to Bydgoszcz Glowna (April 22, 2000).
SU46-045 z pociągiem osobowym 90139 z Kościerzyny do Gdyni, pomiędzy Wieżycą a Sławkami - w jednym z tysiąca wspaniałych pejzaży Szwajcarii Kaszubskiej (29.07.2000).   SU46-045 with ordinary passenger train 90139 from Koscierzyna do Gdynia, now between Wiezyca and Slawki passenger stop (July 29, 2000).
SU46-045 z pociągiem osobowym 90145 z Kościerzyny do Gdyni, moment po odjeździe z Rębiechowa (15.05.2001).   SU46-045 with passenger train 90145 from Koscierzyna do Gdynia, a moment after leaving Rebiechowo passenger stop (May 15, 2001).
SU46-045 z pociągiem osobowym 90145 z Kościerzyny do Gdyni, odjeżdża z Gdańska Osowy (25.05.2001).   SU46-045 with passenger train 90145 from Koscierzyna do Gdynia, leaving Gdansk Osowa (May 25, 2001).
SU46-045 z pociągiem osobowym 90132 z Gdyni Głównej do Kościerzyny, na szlaku pomiędzy Kiełpinem Kartuskim a Somoninem (15.06.2001).   SU46-045 with passenger train 90132 from Gdynia Glowna Osobowa to Koscierzyna, between Kielpino Kartuskie passenger stop and Somonino station (June 15, 2001).
SU46-045 z pociągiem osobowym 90146 z Gdyni Głównej Osobowej do Kościerzyny, chwilę po odjeździe z Gdańska Osowy (29.06.2001).   SU46-045 with passenger train 901346 from Gdynia Glowna Osobowa to Koscierzyna, a moment after leaving Gdansk Osowa (June 29, 2001).
SU46-045 z objazdowym pociągiem hotelowym 35701 'Tetmajer' z Zakopanego do Gdyni, opuszcza Gdańsk Osowę. Za dieslem - EU07-215 (11.07.2001).   SU46-045 with detoured hotel-train 35701 'Tetmajer' from Zakopane to Gdynia, leaving Gdansk Osowa. Unused EU07-215 is behind the diesel (July 11, 2001).

 

SU46-046
SU46-046 z pociągiem osobowym wjeżdżającym do Jaworzyny Śląskiej (14.09.1997).   SU46-046 with the passenger train coming to Jaworzyna Slaska (September 14, 1997).
SU46-046 przygotowuje się w Lok. Kamienic Ząbkowicki, do obsłużenia pociągu osobowego do Mysłowic, który przybędzie z Kudowy Zdroju (06.06.1998).   SU46-046 preparing in Kamieniec Zabkowicki, to being employed in the passenger train to Myslowice, that will come from Kudowa Zdroj (June 06, 1998).
SU46-046 z pociągiem osobowym 4641 z Katowic do Legnicy, mija parowozownię w Jaworzynie Śląskiej (16.05.1999).   SU46-046 with passenger train 4641 from Katowice to Legnica, passing Jaworzyna Slaska Steam Depot (May 16, 1999).

 

SU46-047

 

SU46-048
SU46-048 wjeżdża do Żagania z pociągiem pospiesznym 77112 'Malta' z Poznania Głównego (02.05.2000).   SU46-048 entering Zagan with the fast passenger train 77112 'Malta' from Poznan Glowny (May 02, 2000).
SU46-048 w lokomotywowni Żagań (02.05.2000).   SU46-048 in Zagan Depot (May 02, 2000).
SU46-048 przed odjazdem z Żagania z międzynarodowym pociągiem osobowym 5950/88235 do Forstu w Niemczech (02.05.2000).   SU46-048 before leaving Zagan with the international passenger train 5950/88235 to Forst (Germany) (May 02, 2000).

 

SU46-049
SU46-049 przybył do Gdyni z pociągiem osobowym 9326 z Helu (26.04.1999).   SU46-049 came to Gdynia with the passenger train 9326 from Hel (April 26, 1999).
SU46-049 w Gdyni Głównej Osobowej. To oryginalne malowanie lokomotywy jest -wedle legendy - dziełem plastyka - krewnego naczelnika Lok. Żagań. Projekt był ponoć przesłany do dyrekcji w Warszawie, celem akceptacji dla całej serii 46. Podobno został odrzucony i ta lokomotywa (oraz druga bliźniacza) stanowi smutne popłuczyny nieudanej próby uatrakcyjnienia wyglądu (26.04.1999).   SU46-049 in Gdynia Glowna. The original livery of this loco was designed by one artist - a relative of Zagan Depot's Head. The project was sent to PKP Head Office in Warsaw to be approved as official SU46-class livery. Unfortunately the project wasn't accepted, so this (and another one) locomotive is kind exceptional one (April 26, 1999).
SU46-049 z pociągiem osobowym 93121 z Gdyni do Helu, wjeżdża do Chałup (08.05.1999).   SU46-049 with passenger train 93121 from Gdynia to Hel, leaving Chalupy (May 08, 1999).
SU46-049 wjeżdża do Chałup z pociągiem osobowym 93128 z Helu do Redy (08.05.1999).   SU46-049 entering Chalupy with the passenger train 93128 from Hel to Reda (May 08, 1999).
SU46-049 przybył do Gdyni z pociągiem osobowym 93124 z Helu, złożonym z samych wagonów 1 klasy, zastępczo potraktowanych jako klasa 2. Jak widać na zdjęciu - 049 po naprawie w ZNTK Poznań utraciła swoje niecodzienne malowanie (09.10.1999).   SU46-049 with the passenger train 93124 from Hel, finished the route in Gdynia. After the repair, made by ZNTK Poznan, 049 has lost its unusual livery (October 09, 1999).
SU46-049 wjeżdża do Somonina z porannym pociągiem 90143 z Kościerzyny do Gdyni, mijając oczekującą SU46-009 z pociągiem z Gdyni do Bydgoszczy (25.03.2000).   SU46-049 entering Somonino with the passenger train 90143 from Koscierzyna to Gdynia, passing SU46-009 with the Gdynia-Bydgoszcz train (March 25, 2000).
SU46-049 zbliża się do Rębiechowa z pociągiem osobowym 90145 z Kościerzyny do Gdyni (20.06.2000).   SU46-049 with passenger train 90145 from Koscierzyna to Gdynia Glowna Osobowa, coming to Rebiechowo (June 20, 2000).
SU46-049 minutę przed wjazdem do Swarzewa, z pociągiem dalekobieżnym 45503/45533 z Katowic do Helu (08.07.2000).   SU46-049 with long-distance train 45503/45533 from Katowice to Hel, a minute before entering Swarzewo (July 08, 2000).
SU46-049 z pociągiem osobowym 9326 z Helu do Gdyni, na trasie pomiędzy Mrzezinem a Rekowem (15.07.2000).   SU46-049 with passenger train 9326 from Hel to Gdynia Glowna Osobowa, going between Mrzezino and Rekowo (July 15, 2000).
SU46-049 przed chwilą opuścił Rębiechowo i podąża do Gdyni z pociągiem osobowym 90143 z Kościerzyny (05.04.2001).   SU46-049 with passenger train 90143 from Koscierzyna, has just left Rebiechowo and is going towards Gdynia (April 05, 2001).
SU46-049 wjeżdża do Gdańska Osowy z objazdowym pociągiem pospiesznym 45501 z Katowic do Łeby (11.07.2001).   SU46-049 with detoured fast passenger train 45501 from Katowice to Leba, entering Gdansk Osowa (July 11, 2001).
SU46-049 z pociągiem ekspresowym 51402 'Jantar' z Helu do Warszawy Zachodniej, na szlaku przed Rębiechowem (11.07.2001).   SU46-049 with detoured express train 51402 'Jantar' from Hel to Warszawa Zachodnia, before reaching Rebiechowo (July 11, 2001).
SU46-049 z pociągiem osobowym 90138 z Gdyni do Kościerzyny, na stacji w Gdańsku Osowie (26.12.2001).   SU46-049 with passenger train 90138 from Gdynia to Koscierzyna, during stop in Gdansk Osowa (December 26, 2001).
SU46-049 z pociągiem osobowym 90144 z Gdyni Głównej do Kościerzyny, między Gdańskiem Osową, a Rębiechowem (22.04.2002).   SU46-049 with passenger train 90144 from Gdynia Glowna to Koscierzyna, between Gdansk Osowa and Rebiechowo (April 22, 2002).

 

SU46-050 +1990

 

SU46-051
SU46-051 jest obecnie lokomotywą z najwyższym numerem inwentarzowym eksploatowaną pod szyldem gdyńskiego zakładu taboru (29.01.2000).   SU46-051 has the highest inventory number among all the units assigned to Gdynia Joint Depot (January 29, 2000).
SU46-051 opuścił przed momentem p.o. Rębiechowo, prowadząc pociąg osobowy 90145 z Kościerzyny do Gdyni Głównej Osobowej (14.06.2000).   SU46-051 with passenger train 90145 from Koscierzyna to Gdynia, has left Rebiechowo passenger stop (June 14, 2000).
SU46-051 w Żukowie, na moście nad Radunią, z pociągiem osobowym 90135 z Kościerzyny do Gdyni Głównej Osobowej (17.06.2000).   SU46-051 with passenger train 90135 from Koscierzyna to Gdynia, on a bridge over Radunia river in Zukowo (June 17, 2000).
SU46-051 z pociągiem osobowym 90132 z Gdyni do Kościerzyny, wjeżdża do Somonina (17.06.2000).   SU46-051 with passenger train 90132 Gdynia-Koscierzyna, entering Somonino (June 17, 2000).
SU46-051 przed chwilą odjechał z Rębiechowa z pociągiem osobowym 90144 z Gdyni do Kościerzyny (20.06.2000).   SU46-051 has just left Rebiechowo, hauling the ordinary passenger train 90144 from Gdynia to Koscierzyna (June 20, 2000).
SU46-051 zbliża się do Gdańska Osowy z pociągiem osobowym 90144 relacji Gdynia-Kościerzyna (21.06.2000).   SU46-051 closing up to Gdansk Osowa, with the ordinary passenger train no. 90144 going from Gdynia Glowna Osobowa to Koscierzyna (June 21, 2000).
SU46-051 całkiem nieźle radzi sobie z siedmioma wagonami pociągu 15105/15521 relacji Łódź Kaliska - Hel, w drodze pomiędzy Rekowem a Mrzezinem (08.07.2000).   SU46-051 seems to be a good choice for 7-cars long 15105/15521 Lodz Kaliska - Hel train, which has to reach the peak between Rekowo and Mrzezino (July 08, 2000).
SU46-051 podjeżdża pod górę między Rekowem a Mrzezinem, mając na haku dziesięć wagonów pociągu ekspresowego 15403 'Jantar' jadącego z Warszawy Zachodniej do Helu (15.07.2000).   SU46-051 going up the hill between Rekowo and Mrzezino, hauling ten cars of express train 15403 'Jantar' from Warszawa Zachodnia to Hel (July 15, 2000).
SU46-051 z pociągiem osobowym 90137 z Kościerzyny do Gdyni Głównej, odjeżdża z Gołubia Kaszubskiego (15.06.2001).   SU46-051 with passenger train 90137 Koscierzyna - Gdynia Glowna, leaving Golubie Kaszubskie (June 15, 2001).
SU46-051 z pociągiem osobowym 90134 z Gdyni Głównej Osobowej do Kościerzyny, wyjeżdża z Gdańska Osowy (15.06.2001).   SU46-051 with ordinary passenger train 90134 fromGdynia to Koscierzyna, leaving Gdansk Osowa (June 15, 2001).

 

SU46-052 +1998
SU46-052 z fatalnej kondycji w Lok. Kamieniec Ząbkowicki (06.06.1998).   SU46-052 with broken few windows, in Kamienic Zabkowicki Depot (June 06, 1998).

 

SU46-053
SU46-053 - zaledwie 13-latek, a tak biednie wyglądający w Lok. Kamieniec. Jest to jedna z dwóch dodatkowo wyprodukowanych lokomotyw tej serii, różniąca się od poprzednich kilkoma szczegółami wykończenia (06.06.1998).   SU46-053 - that is only 13 years old, and seems to be in very poor condition. It's the fist of two additional SU46-class locomotives, made in 1985, and it's in fact a little bit face-lifted (June 06, 1998).
SU46-053 przybył do Jaworzyny Śląskiej z pociągiem osobowym 4437 z Kamieńca Ząbkowickiego (15.05.1999).   SU46-053 came to Jaworzyna Slaska with passenger train 4437 from Kamieniec Zabkowicki (May 15, 1999).
SU46-053 ściąga skład z peronu w Jaworzynie Śląskiej (15.05.1999).   SU46-053 preparing to put the train off the platform in Jaworzyna Slaska (May 15, 1999).

 

SU46-054
SU46-054 opuszcza Jaworzynę Śląską z pociągiem osobowym (14.09.1997).   SU46-054 leaving Jaworzyna Slaska station (September 14, 1997).
SU46-054 z pociąiem osobowym 3621 z Krakowa Głównego do Jeleniej Góry, wjeżdża do Kamieńca Ząbkowickiego (06.06.1998).   SU46-054 with an ordinary passenger train 3621 from Krakow Glowny to Jelenia Gora, entering Kamieniec Zabkowicki. 054 is the last loco of the SU46-class, made in 1985 (June 06, 1998).