RYSUNKI MARIUSZA PLEWKI |
|||||
lokomotywy elektryczne
lokomotywy spalinowe |
LOKOMOTYWY SPALINOWE |
||||
Dosyć zagadkowa lokomotywa spalinowa o oznaczeniu serii - uwaga! - SM01. | Spalinowa lokomotywa manewrowa SM25-002 z przekładnią hydrauliczną i możliwością wielokrotnego sterowania. Generalnie, lokomotywy z przekładniami hydraulicznymi nie były rozpowszechnione w Polsce, z powodu konieczności importu za 'cenne dewizy' właśnie owych przekładni, niemniej krótkie serie występowały sporadycznie. | Lokomotywa SM40-01. | |||
SP42-006 z 'jajecznicą' na stacji. Na dachu budki wymalowany 'brudem' napis 'LOVE'. | ST43-152 z Lokomotywowni Kłodzko. | Rumuńska lokomotywa spalinowa ST43-337. | |||
Radziecki spalinowóz towarowy ST44, numer 1002. | Lokomotywa SP45-171 z pociągiem na stacji Ełk w dniu 22 lipca 1991 roku. | Lokomotywa SU45-010 z lokomotywowni we wschodniej DOKP. Ciekawostką tego egzemplarza jest pozostawienie oznaczeń SP45 na pudle zmodernizowanej maszyny. | |||
SU46-054 - ostatnia lokomotywa tej serii, zbudowana (razem z 053) w HCP ładnych parę lat po zakończeniu podstawowej produkcji, stąd małe różnice w porównaniu z numerami 001-052. | Dwie lokomotywy były w latach 70-tych pomalowane w niecodzienny sposób (w kolorystyce barw narodowych) aby służyć partyjnym notablom w czasie ich podróży na zjazdy partii i inne meetingi. Jedną z nich była ET41-100, zaś drugą - SP47-001. W taki sposób otrzymano komplet trakcyjny mogący świadczyć swoje usługi w każdych warunkach trakcyjnych, zarazem wykorzystano najmocniejsze w danej chwili lokomotywy, charakteryzujące się zarazem niezłymi parametrami w zakresie prędkości maksymalnej (można by rzec, iż najefektywniej skalkulowano stosunek moc/prędkoś maksymalna). | Następny diesel PKP, tym razem jako wersja przemysłowa (KPP), SM48-277. W zależności od przypadku, przemysłowe wersje oznaczane są bądź jako TEM2, albo jako SM48. | |||